Stormen Dave

Måste bara berätta, lite komiskt. Bor i södra Halland så hade absolut inte den värsta delen av stormen, men ändå så att det tog i så hästarnas vindskjul lättade i framkant (det är förankrat men tidens tand har gjort att det glappar lite).
Jag hade några dagar innan räfsat ihop några högar med löv som jag inte hunnit ta upp och tänkte idag gå ut och räfsa om på nytt, för efter Dave var det ju ogjort arbete. Trodde jag.
Snacka om att jag blev snopen när jag kommer ut och ser alla högarna ligga kvar, snyggt och prydligt precis där jag lämnat dem……. 😅

C3B6D517-9C1C-4177-AA3E-FA6CFF02DE5E.webp

Måste bara berätta, lite komiskt. Bor i södra Halland så hade absolut inte den värsta delen av stormen, men ändå så att det tog i så hästarnas vindskjul lättade i framkant (det är förankrat men tidens tand har gjort att det glappar lite).
Jag hade några dagar innan räfsat ihop några högar med löv som jag inte hunnit ta upp och tänkte idag gå ut och räfsa om på nytt, för efter Dave var det ju ogjort arbete. Trodde jag.
Snacka om att jag blev snopen när jag kommer ut och ser alla högarna ligga kvar, snyggt och prydligt precis där jag lämnat dem……. 😅

Visa bifogad fil 183744
Det var lite udda att grannens blomkrukor på grindstenar 1 meter upp stod kvar, men takplåten på vindskyddet 20 meter bort hade blåst av.

Åker förbi en mardröm på jobbvägen. En enoooormt gammal lövträd med två stammar nästan direkt från marken. Omkrets på roten åtminstone 5 m. Den ena har gått i backen rakt ut på gärdet i stormen. Den andra, som det i princip går att gå in i, lutar över en mindre gårdslänga. Bara att hitta en arborist som vill åta sig nedtagningen kan inte vara lätt. Alternativet är att offra byggnaden och trädet kommer då också att falla över hela den lilla innerträdgården och nära bostadshuset. Jag skulle inte kunna sova om jag vore dom.

Liknande trådar

• Vilken serie?
  • Social ångest eller annat?
  • Hur stötta pappa?
  • Hur gör ni med vovvarna när ni är sjuka?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Forumet medlemmar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Inavlad hundvalp
  • Framtida hundras?

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka