Stort täcke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 906
Sv: Stort täcke??

de ska nog va så, det ska skydda så stor yta som möjligt..

Vill bara varna lite för alla för stora täcken.Om hästen trasslar in sig i x gjordarna är det ite säkert att de brister/lossnar å då kan hästen skada sig istället så jag skulle aldrig låta täcket hänga långt ner på hästen.Med shettisar har man dock inte så stort val alla gånger, hade en som hade strl 75 å det var inte lätt att hitta täcken :smirk:Men ni som kan få tag på "normala" täcken, gör det..

Joo...absolut!! Vi provade en storlek mindre på shettisen ifråga men då blev det alldeles för kort...Undra vad dom tänker på när dom gör dom täckena...

Liknande trådar

Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
676
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
200
Senast: Gimlan
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Elektron
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka