Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Stort täcke??

A

asp-en

Sv: Stort täcke??

de ska nog va så, det ska skydda så stor yta som möjligt..

C

chrysler

Vill bara varna lite för alla för stora täcken.Om hästen trasslar in sig i x gjordarna är det ite säkert att de brister/lossnar å då kan hästen skada sig istället så jag skulle aldrig låta täcket hänga långt ner på hästen.Med shettisar har man dock inte så stort val alla gånger, hade en som hade strl 75 å det var inte lätt att hitta täcken :smirk:Men ni som kan få tag på "normala" täcken, gör det..

N

Nora

Joo...absolut!! Vi provade en storlek mindre på shettisen ifråga men då blev det alldeles för kort...Undra vad dom tänker på när dom gör dom täckena...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5937 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 716
Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
460
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
414
Utrustning Som rubriker lyder så undrar jag vad ni har för storlek på täcken till era b-ponnyer. Får förmodligen hem en 4-årig welsh (sek. A) på ca...
Svar
10
· Visningar
490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar