Stort täcke??

Sv: Stort täcke??

de ska nog va så, det ska skydda så stor yta som möjligt..
 
Sv: Stort täcke??

Vill bara varna lite för alla för stora täcken.Om hästen trasslar in sig i x gjordarna är det ite säkert att de brister/lossnar å då kan hästen skada sig istället så jag skulle aldrig låta täcket hänga långt ner på hästen.Med shettisar har man dock inte så stort val alla gånger, hade en som hade strl 75 å det var inte lätt att hitta täcken :smirk:Men ni som kan få tag på "normala" täcken, gör det..
 
Sv: Stort täcke??

Joo...absolut!! Vi provade en storlek mindre på shettisen ifråga men då blev det alldeles för kort...Undra vad dom tänker på när dom gör dom täckena...
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
499
Senast: Trott
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
931
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp