Sträckning

M

majja22

Hur lång tid kan det ta för en sträckning att läka ut?
Min häst blev halt vb i juli (sitter i knät)och veterinärerna hittar inte orsaken till hältan. Hon har blivit behandlad i knäleden med tuppkam/kortison, jag har i två omgångar sprutat henne med finadyne, hon har legat inne på klinik för erlichiosbehandling (hon har haft vandrande hältor i alla ben + ryggöm i nästan 1 år, men just detta med vb kom som ett brev från posten i juli), de har gjort en artroskopi,men de hittar INGENTING! Bedövning släcker hältan helt.Men hon svarar inte på behandling. 5 st veterinärer har varit inblandade i hennes fall och de fattar ingenting! Det enda förslag de har till hältan är att hon kan ha sträckt sig illa.(De spolade också knät i samband ned artroskopin,få se om det hjälper).
En sträckning kan ta lång tid att läka ut, har någon varit med om det och hur lång tid har det tagit?

/En matte som snart funderar ihjäl sig på VARFÖR hästen är halt.
 
Hej!
Sträckning eller muskelbristning.Det sistnämna borde man se på rtg eller ul.
Ivilket fall som helst har mitt sto råkat ut för båda.
Muskelbristningen tog ca6mån.
Sträckningen är vi nu inne på 1;a mån :cry:
 
Tack!
Röntgen visar ingenting (röntgad 2 ggr),så muskelbristning är det nog inte.
Det är väl bara att hålla ut och vänta, har inget annat att välja på ju *suck*
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 349
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
5 730
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp