Här blir ju rätt barnanpassat, eftersom det är det jag tar med till stranden :)

Kokkorv i termos, bröd.
Kalla köttbullar (eller vilka -bullar en gillar).
Pitabröd och lite olika fyllning att peta i efter behag.
 
Snurror av bacon och smördeg :up:
received_235235271379500.jpeg

Snurra ihop, pensla med vatten och salta lite. Baka av på typ 220° i ca 15-20 min.
 
Pastasallad och kall pizza är gott tycker jag!
Eller tunnbrödsrullar med exempelvis laxröra, grönsaker och hummus eller ost, vegoskivor och grönsaker.
Frukt eller fruktsallad är också gott.
Iskaffe i termos med isbitar är en hit! Men det är ju mer dryck :p
 
Pastasallad, om man orkar ta med papptallrikar och gafflar.
Vi har gjort så att vi packat pastasalladen i portionsburkar. Himla smidigt för då kan alla få det dom vill ha i 😊. Då krävs det bara en gaffel till var och en.

@MarieJ för att lyxa till pastasalladen har vi ibland kört tortellinin (eller annan valfri fylld pasta) som pasta. Gärna tillagad enligt bukes middagstråd, i stekpanna med lite vatten och en skvätt vin.
 
Grillad kyckling/revben med potatissallad.
Diverse små plocksaker.
Pannkaksrullar med något gott i. Eller plättar.
 
Vi gjorde förra året tunnbrödrullar och hade med oss.
Kyckling, grönsaker och srirachamajo.
Rostbiff, potatissallad och grönsaker.
Det var dom vi oftast hade med oss.
 
Melon har vi ”alltid” med men det räknar jag inte till mat.
Tanken är att motionera på morgonen innan strandhäng och då behöver kroppen riktig mat och jag tycker att det är svårt att komma på bra mat som funkar bra kall.
Är salladsmänniska men kul med lite variation.
(Äter fågel och fisk men inte annat kött.)
Morgondagens låda blev sallad. (Sallad, majs, paprika, fetaost, oliver och kyckling) Dressing och lite nötter tillkommer.
C5E27D6F-7107-4062-9F22-680659D78A7B.jpeg
 
Tänker typ alla typer av matiga sallader.... pastasallad, bulghursallad, matvetesallad osv osv. I portionsburk och så en gaffel (eller spork) till var och en. Jag brukar ha i någon frusen ingrediens som gröna sojabönor eller vegokyckling som hjälper till att hålla maten kyld och tinat lagom till man ska äta. Alternativt gamla hederliga mackor av olika slag, tycker allt från polarkaka till baguette funkar. :d
 
Blanda en sallad med proteinet bredvid så det inte blir mosigt. Sedan har en dressing i en vattentät bunke bredvid.

Blanda direkt i salladförvaringen och servera direkt. Jag har gärna proteinet på is, salladen intill så den är sval och dressingen på is. Gillar där dressingen har protein i sig som extra.
 
Jag är så tråkig att jag måste föreslå standard 1a från 80-talet. Mariekex o kanelbullar :D
Jag är uppvuxen med att man alltid köpte med "strandbulla", aka kanelgifflar/snäckor. Säger fortfarande så om gifflar, ibland sitter det verkligen långt in vad de heter egentligen ^^

Har man kylväska går det ju att ta med i princip vad som helst, varför inte gårdagens rester? Däremot brukar jag själv undvika att ha med animaliska produkter (typ skinka och ostsallad) då jag, kanske ibland lite orimligt mycket, är rädd för att bli magsjuk om saker legat framme ^^
 

Liknande trådar

Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Tranan
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
347
Senast: Motacilla
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Tajger
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp