daymint

Trådstartare
Vilka streamingtjänster har ni ?
Och varför är just den bra ? Ska välja en, max två abonnemang och behöver lite vägvisning.
 
Har just nu netflix, viaplay och disney+. Periodvis brukar jag även ha amazon prime och hbo nordic.
Tycker det är bra att man kan växla mellan olika tjänster beroende på vad man tittar på för stunden. Men netflix är den tjänsten jag nästan alltid har aktiv.
 
Netflix och Disney+. Särbon har Viaplay och HBO. Jag tittar jättelite. Men Netflix är nog den jag skulle göra mig av med sist.
Viaplay stör jag mig på för att så mycket kostar styckpris även för prenumeranter.
 
Jag har en tjänst åt gången och avslutar när jag tröttnat på deras sortiment. Har haft Cmore och Viaplay. Just nu har jag Disney+. Tittar inte så mycket själv utan det är mest mitt barn som tittar och just Disney+ har ju väldigt mycket för henne.
 
Vi har alldeles för många pga lata och inte sagt upp de vi använder för sällan...

Netflix - sjukt stort utbud (fast nu tycker jag det börjar bli för mycket av deras egna produktioner)

Amazon prime - billig! Smart funktion som gör att när man pausar så får man upp vad alla skådespelare som är i bild heter

HBO - ska sägas upp, används inte och tycker de har dålig spelare som inte ens kommer ihåg vilket avsnitt man är på

Discovery+ - kollar vi en del på men den är lite buggig tyvärr

Viaplay - har kollat på ett par serier men bör säga upp pga inget intressant längre

Disney+ - kan spelas på tio olika enheterna ett enda konto så det delar vi med fler familjer vilket gör det billigt. Bra utbud om man gillar comics och Disney

CMore - tog vi enbart för nya Beck-filmerna. Finns inget annat intressant där så måste sägas upp!
 
Har Netflix, Amazon prime, Viaplay, discovery +. Kollar på lite olika saker på varje ställe. :-)
 
Jag har Amazon Prime själv samt Netflix via särbon (jag har Disney+ via svägerskan med men det var bara för att vi ville titta på The Mandalorian, efter det har vi inte tittat på något mer där). De täcker det jag är intresserad av rätt bra. När jag känner för det om något nytt har kommit tar jag några månader HBO.

Edit: Har haft Viaplay och Cmore när det varit något gratiserbjudande men de är inte tillräckligt intressanta för att jag ska vilja betala för dem.
 
Har Netflix och Disney+, har även comhem play men den har vi bara för att den är gratis för oss.
Hade HBO förut men sa upp den nästan direkt då inte hade mycket att se på.

Gillar både Netflix och Disney, utbud som passar både mig och sambon. Har serier jag följer på båda sidorna:)
 
Har Netflix och Disney+, i perioder även HBO. Viaplay har jag haft men mest för att kolla Marvel-filmer, och nu finns ju de på Disney+ istället.

Disney+ är väldigt värt för mig eftersom jag tittar på allt Marvel, Star Wars och även klassiska Disney-filmer. Är man inte intresserad av de specifika franchiserna är jag dock inte säker på hur bra övriga utbudet är, men har ju kommit lite mer nu sedan de la till Star.
 
Netflix pga tycker om många av deras serier och dokumentärer.
Viaplay under Formel1-säsongen, då passar jag även på att se vissa av deras filmer och serier.

Tillägg: tittar dock minst lika mycket på svt- och tv4-play. :)
 
Netflix och HBO. Hade Disney+ och Amazon prime ett tag men sa upp dem när jag sett det jag ville se.
Kollar väldigt lite, max ett par avsnitt per vecka om ens det.
 
Dplay och viaplay. Dplay för att jag nästan bara tittar på ID och Viaplay enbart för att få se Efterlyst. Hade viafree först, men den buffrade mest hela tiden.
 
Alltså vad är det som folk ser på på Netflix? Där finns ju typ ingenting. Men kanske det är mest serier då, och jag är inte så himla intresserad.

Vad ska man ha om man mest vill se filmer och dokumentärer? Och det måste inte vara bara nya filmer utan gärn gamla också.
 
Alltså vad är det som folk ser på på Netflix? Där finns ju typ ingenting. Men kanske det är mest serier då, och jag är inte så himla intresserad.

Vad ska man ha om man mest vill se filmer och dokumentärer? Och det måste inte vara bara nya filmer utan gärn gamla också.
'Ingenting' har fått en ny innebörd. Jag svär över att det är alldelse för mycket att välja på. Hatar att leta runt, det får mig att inte ens slå på tvn.
 
'Ingenting' har fått en ny innebörd. Jag svär över att det är alldelse för mycket att välja på. Hatar att leta runt, det får mig att inte ens slå på tvn.
Haha, nä alltså ingenting värt att se. Men som sagt, jag orkar inte med serier och poängen med Netflix kanske är serier?
 
Alltså vad är det som folk ser på på Netflix? Där finns ju typ ingenting. Men kanske det är mest serier då, och jag är inte så himla intresserad.

Vad ska man ha om man mest vill se filmer och dokumentärer? Och det måste inte vara bara nya filmer utan gärn gamla också.
Viaplay har ganska mycket filmer. Amazon Prime har jättemycket äldre filmer, dock även stort utbud av C-filmer så man får bläddre igenom lite skit för att hitta guldkornen..
Nu när disney+ har fått sin nya kategori star har även de ganska mycket filmer.

Netflix är främst bra för serier.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
922
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 358
Senast: Motacilla
·
IT & mobiler Ni som inte har fiber eller liknande, vad har ni för bredbandslösning och hur fungerar den? Jag behöver kunna jobba hemifrån, med...
2
Svar
20
· Visningar
899
Senast: Angel
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
951
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp