Stress stress stress

karamelldrottningen

Trådstartare
Varför stressar man så förbaskat mycket? Stress ger ju bara ont i magen och skuldkänslor typ.
Hörde på radion att just nu stressar vi som allra mest! Tiden före semestern.

Lättiriterad blir man med när någon saktar ner tempot.

Så less på alla stressade människor och att själv vara stressad.

Säkert en ganska onödig tråd eller egentligen inte alls. Vad jag menar är att så himla onödigt på nått sätt med denna nedraka stress och ändå kunde man gjort bättre/fortare.

Har ni några åtgärdsplaner/tankar etc på att få bukt med detta?
 
Hur enkelt som helst, ta dagen som den kommer. Finns absolut inga "måsten" under semestern, och om folk börjar tänka till om semestern några månader eller ett halvår innan det är dax är det mesta löst.
 
Semestervikarien räcker upp handen, stressnivån på en all time high sedan två veckor tillbaka. Fattar inte hur de som jobbar på mitt jobb orkar med det året runt. Även om det är extremt nu med två på semester och en som slutat.

Jag biter mest ihop, försöker göra mitt bästa, och tänker på att jag inte behöver gå tillbaka efter 1 augusti.
 
Jag är oförmögen att stressa. Vilket inte betyder att jag är långsam heller, men sedan man gått in i väggen av just anledningen stress lärde väl sig både kropp och knopp att nej, det här håller inte! Så i stressiga situationer är jag i stället lugn som en filbunke och får gjort dubbelt så mycket för att jag kan fokusera, det är toppen :)
 
Hur enkelt som helst, ta dagen som den kommer. Finns absolut inga "måsten" under semestern, och om folk börjar tänka till om semestern några månader eller ett halvår innan det är dax är det mesta löst.

Om man börjar tänka till om semestern "några månader eller ett halvår innan det är dax"... Har man inte någon typ av tvångstankar och krav om att semestern ska vara "perfekt" då? Dvs om det regnar ett par dagar första veckan slås alla ens drömmar i kras och ångesten ökar... Det är ju inte att ta dagen som den kommer.
 
Varför stressar man så förbaskat mycket? Stress ger ju bara ont i magen och skuldkänslor typ.
Hörde på radion att just nu stressar vi som allra mest! Tiden före semestern.

Lättiriterad blir man med när någon saktar ner tempot.

Så less på alla stressade människor och att själv vara stressad.

Säkert en ganska onödig tråd eller egentligen inte alls. Vad jag menar är att så himla onödigt på nått sätt med denna nedraka stress och ändå kunde man gjort bättre/fortare.

Har ni några åtgärdsplaner/tankar etc på att få bukt med detta?

Slappna av! Livet tar inte slut bara för att sommaren blir regnig, du inte hinner bli "klar" med jobbet innan du går på semester. Stress, däremot, kan orsaka det!
 
Slappna av! Livet tar inte slut bara för att sommaren blir regnig, du inte hinner bli "klar" med jobbet innan du går på semester. Stress, däremot, kan orsaka det!

Jo men det är verkligen lättare sagt än gjort! Regning sommar hoppas jag nästan på faktiskt. Men just nu en massa projekt. Första skörden färdig. Alla läger som precis börjat. Rodda med det ena å det andra. Och visst är det kul när det händer saker hela tiden. Men samtidigt tror jag hjärnan behöver återhämta sig.

Har ni några strategier? Jag kör spikmatta på kvällen och nått hemmakok av yoga. Ibland hinner jag somna innan lch andra kvällar har jag ingen ro i kroppen att yoga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 834
Senast: Gumman123
·
Skola & Jobb Hej vänner. För att göra en lång historia kort så har jag de senaste veckorna fått stressymptom. Vi arbetar i ett väldigt högt tempo på...
29 30 31
Svar
612
· Visningar
31 546
Senast: Vallmo
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
6 666
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 919
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp