stretchning

D

DalaTös

hur stretchar man hästen. Hade tänkt att börja med det. Ingen som kan förklara? :angel:
 
det är jättesvårt att förklara....
var på en minikurs för några år sedan... men har inte utnyttjat det speciellt mycket... :angel:

rekomenderar att gå en kurs eller be någon visa dig!!!
Är inte så svårt att lära sig, men kan vara bra att ha nån som kollar när man testar.. så man inte gör fel :crazy:
 
Stretchbilder i all ära, men jag rekommenderar dig att gå en kurs eller låta en kunnig lära dig.
Felaktig stretching ger större skada än nytta.
 
Det bästa är att ta ut en massör till din häst som kan visa dig hur du ska stretcha hästen...
Jag tycker inte att man ska böja själv utan att ha diskuterat och fått det visat och sedan testat medan den kunniga såg på...
Om du gör fel kan du göra mycket stor skada...
 
Jag har hört av en utbildad kiropraktor på häst att man knappast kan skada hästen genom fel utförd stretching. Det gör säkert inte NYTTA, men skada menade han att vi inte kan göra. Varför? Jo, med vår lilla kropp gentemot hästens stora så kan vi aldrig "ta i" såpass mkt att vi drar ur led eller skapar skador i musklerna. Hästen lär protestera och dra till sig benet om det gör ont och då har vi inte direkt styrkan att hålla emot. :d
Däremot finns ju risken att man själv tar skada i ett sånt läge.... :crazy:
 
ja dt va väl det jag också tänkte.. man är ju ganska duktig om man lyckas göra så att hästen sträcker sig eller nått.. hehe.. men jag vill ju göra det rätt.. =)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Letar efter lite vettiga friluftsbyxor, helst med låg midja - medelhög går eventuellt bra med mycket stretch och skönt/mjukt/smidigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 640
Senast: Flixon
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 791
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är stretch marks, jag är femton år och är smal. är detta stretch marks o varför har jag fått det från ingen stans...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Andromedae
·
Hästvård Kan någon förklara underliggande sidoligament upf? Vad betyder det
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp