Bukefalos 28 år!

Strl på bettet

S

sarinon

Har ett rakt tränsbett på pållan nu som är 10,5 cm. Ska köpa ett nytt tredelat och undrar om jag bör köpa ett lika stort eller en storlek större med tanke på att det tredelade formar sig mer i munnen?
Nån?
 
om bettet hästen har nu passar bra så prova med en lika stl. Men viktigast är ju att det sitter bra!
 
Du ska ha samma storlek som på det raka! :)

Om du provar en stl större på det tredelade kan det SE UT att passa, men det som händer är att det viks undan i munnen. Tittar man på hästens mungipor kan bettet alltså se ut att ligga intill, men tittar man INNE i munnen hänger bettet ner en bit.
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: blayenka
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 380
Senast: JennyLz
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp