Strömbrytare som uppför sig märkligt helt plötsligt

bettysmatte

Trådstartare
Vi har ett vattenfilter och en hydrofor som är kopplade till en strömbrytare på väggen. En rund, svart "mojäng" med 1- och 0-lägen. Nu har det hänt två gånger på 3-4 dagar att jag helt plötsligt har upptäckt att det är dåligt tryck på vattnet. När jag har gått in och kollat och sedan bara flyttat minimalt på strömbrytaren så har allt "kickat igång" igen. Filter och hydrofor stänger alltså av sig själva helt plötsligt. Men det går ju ingen säkring, eller liknande, så vad är det som händer? Någon glappkontakt i strömbrytaren??
 
Ja, det händer att strömbrytare "glappar". Det finns ett par anledningar till det, men i korthet är det en bra idé att byta den. Inga stora pengar eller omfattande arbeten. En annan möjlighet är dåligt åtdragna skruvar i kabelanslutningarna till strömbrytaren, också mycket enkelt åtgärdat för den som har nödvändig kunskap.
 
Ja, det händer att strömbrytare "glappar". Det finns ett par anledningar till det, men i korthet är det en bra idé att byta den. Inga stora pengar eller omfattande arbeten. En annan möjlighet är dåligt åtdragna skruvar i kabelanslutningarna till strömbrytaren, också mycket enkelt åtgärdat för den som har nödvändig kunskap.
Tack för svar :) ! Får ringa elfirman...
 
Idag ringde jag elfirman. Det var ju fortfarande ingen kris liksom.... Med ödets ironi så har strömbrytaren blivit i det närmaste obrukbar ikväll. Jag lyckas få igång den - och den klickar av igen....

De två veckornas väntetid kändes inte som något större problem i förmiddags, men nu känns det helt omöjligt.... Får ringa när de öppnar imorgon kl 7 och se om jag kan få snabb hjälp! Annars har vi ju inget vatten..... :crazy:
 

Liknande trådar

Träning Jag har länge undrat över varför min häst inte vill åka transport. Det har inte hänt någonting särskilt exceptionellt när vi har varit...
Svar
14
· Visningar
1 431
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp