Strömbrytarfråga

Görel

Trådstartare
Moderator
Min strömbrytare/dimmer har slutat fungera. Jag har googlat mig till att det finns en säkring i den som antagligen måste bytas. En kompis plockade bort vredet och såg något som liknade en bilsäkring men vågade inte pilla mer. Någon som vet hur säkringen ser ut och var man kan köpa ny?
3A8BCFD6-5886-4E2B-9A05-2C53840429E4.jpeg
 
Min strömbrytare/dimmer har slutat fungera. Jag har googlat mig till att det finns en säkring i den som antagligen måste bytas. En kompis plockade bort vredet och såg något som liknade en bilsäkring men vågade inte pilla mer. Någon som vet hur säkringen ser ut och var man kan köpa ny?
Visa bifogad fil 31174
Om du är säker på att det är dimmern som slutat fungera och inte lampan (gjorde det misstaget nyligen :o ) så finns det säkringar att köpa på lampaffärer, Clas Ohlson och liknande. Sök på säkring för dimmer så hittar du. Kolla vilken styrka den befintliga säkringen är och köp en likadan.
 
Om du är säker på att det är dimmern som slutat fungera och inte lampan (gjorde det misstaget nyligen :o ) så finns det säkringar att köpa på lampaffärer, Clas Ohlson och liknande. Sök på säkring för dimmer så hittar du. Kolla vilken styrka den befintliga säkringen är och köp en likadan.

Bra reflektion, men varken dimmern eller knapparna som får till fläkten funkar så jag förutsätter att det är i strömbrytaren problemet sitter.
 
Min strömbrytare/dimmer har slutat fungera. Jag har googlat mig till att det finns en säkring i den som antagligen måste bytas. En kompis plockade bort vredet och såg något som liknade en bilsäkring men vågade inte pilla mer. Någon som vet hur säkringen ser ut och var man kan köpa ny?
Visa bifogad fil 31174
Bryt strömmen, öppna igen, och se om du kan plocka ut säkringen för att få en bättre uppfattning om vad det är du behöver köpa?
 

Liknande trådar

Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
445
Senast: Shaggy
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 613
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp