Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Josephine skrev:
Jag såg det på startlistan, tyckte jag kände igen hästens namn,
Lycka till!!

Skall bli jättekul att fara dit och titta, verkligen många elit ekipage med :)

Skall bli kul att se Taktur från Örvik nu, sist jag såg honom var för nått år sen på en Peter H. kurs :love: och gissa vad min pappa sa då dom ökade tölten på vägen, "och det dära tycker du är snyggt? Det ser ju ut som han är ute och cyklar:eek: :D "

haha jag diggar din pappa :rofl:
Länge sen jag såg honom hurru ;)
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

*kl*

Imorrn bär det iväg till strömsholm för min del, hoppas på en härlig helg men inte fööör varmt väder! ;) (iaf inte när det är dags att rida :D )
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Hmm man kanske ska åka dit och titta på er som ska tävla då, det är ju inte långt från mig :D
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Precis ;)
Ju färskare desto bättre!
:rofl:
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Johanna och Solfari vann utagningen i V1/A klass på hela 7.20:eek: ! Urläcker har han blivit.
Delad andra plats i uttagningen Jökull och Helene Blom på 7.10!
Trea Gabbie och Taktur på 6.78 tror jag det var.

Ja det var väl dom jag kommer ihåg :p
Bilder kommer!
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Märta fick jag för mig hon hette:crazy: Kan det stämma? Mörk häst var det iaf.

Jodå, dom kommer då jag har tid/ork att ladda upp dem. Just nu sitter jag här med en tydlig solbränna och en kropp som kokar:D
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Min kompis tog de mesta bilderna. Men endel fick jag med, okej ganska många om jag skall vara ärlig, även en liten film faktist:idea:
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Åhå, min tränare och stallägare det :D Duktigt av dom!
Fick du bilder på dom?
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Vet du vad, jag har ingen aning alls:p

Tror iaf dom slutade på kring(ej helt säker) 6.30 i V1/A klass, dom fick ju gå upp från B klass. Skall kika på bilderna, annars har nog min kompis möjligtvis. Skall kolla och höra.
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Josephine skrev:
Vet du vad, jag har ingen aning alls:p

Tror iaf dom slutade på kring(ej helt säker) 6.30 i V1/A klass, dom fick ju gå upp från B klass. Skall kika på bilderna, annars har nog min kompis möjligtvis. Skall kolla och höra.

Tack för att du tar dig tid med det :D
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

Något ska man ju ha att tjata på :p
 
Sv: Strömsholm, Nationella 16-19 Juni

För mig gick det åt helvete. Kom vid åtta, skulle rida vid nio, trodde jag, och missade att min start var framskjuten till halv nio. När ekipaget innan mig red i tempoväxlingar i tölt och jag blev inkallad till collecting ring sadlade jag i full fart. Hann inte borsta honom, hann inte byta om till tävlingskläder, hann inte ens sitta på hästen innan jag skulle i stort sett in på banan. Glitnir blev jättestressad och var stel och het. Jag blev stressad och vi for runt i tölten och inget blev rätt. Svetten rann om Glitnir för att han blev så chockad/stressad. Det var synd om honom faktiskt. I stort sett ut ur transporten, veterinärbesiktigas och pang in på banan.

Han var totalt ohörsam och det fanns ingen broms. Så korta tölten existerad einte, ökningarna var han ojämn i och slog upp. Stackarn, han kändes jättekonstig.

Men jag tycker ändå att vi gjorde vårt bästa enligt förutsättningarna. Glitnir var mycket mindre hingstig än förra tävlingen!
gliella13_1150539767.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
560
Senast: Sassy
·
L
  • Låst
  • Artikel
16
Dagbok Jag såg att några hade skrivit till mig så jag tänker skriva lite här iallafall. Men ja idag är det min födelse dag. Och det känns jätte...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 471
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp