Strul med ett internetköp från privatperson

Jag älskar den här tråden! Såklart får en både ha tankevurpor och vara sur!
För mig handlar det om egna reflektioner som roar mig. För några år sedan åkte mamma och jag på möte i Stockholm inom pelargonförbundet. Vi var båda nya där och tänkte oss lite trevligt möte med mingel och kunskaper. Det var som en krigszon. Det är inte ofta som så många arga personer är i ett vanligt konferensrum tror jag. Särskilt inte utan sprit.
Och idag var jag på möte i min Rotary där vi har en föredragshållare varje tisdag. Vi håller alltid sams och mer därtill kanske för att vi inte hålls med pelargoner alls. Hur som helst så var regionchefen för polisdistrikt Bergslagen där. Han var länspolismästare förut. Och Rotaryan sedan 25 år. Han berättade om deras organisation, resurser, prioriteringsordning och sånt. Och berörde rätt mycket det fullständigt galna antal anmälningar och påringningar som de hanterar. Då tänkte jag på den här tråden och på pelargoner och blev liksom flamsigt glad!
 
@sjoberga Klar att postas. Men du måste sätta in pengarna först! :rage:

CRmLbi4.jpg

Men vad fasen! Jag betalade ju igår. Försöker du luras nu???????????

Här är en kopia på kvittot:
wvuanl.jpg
 
Upptäckte i dag att jag fått en keiki (skott) på en av mina orkideer. Helt obegripligt då de flesta dör rätt snabbt här :o
Tror jag har hört att det är orkideens sista kamp för livet. Alltså den känner att slutet är på gång och sätter in sina sista resurser och gör ett skott för att säkra en avkomma. Men jag är ingen orkideexpert. Mina egna frodas och blommar. Antagligen eftersom jag är så dålig på att sköta dom :)
 
Tror jag har hört att det är orkideens sista kamp för livet. Alltså den känner att slutet är på gång och sätter in sina sista resurser och gör ett skott för att säkra en avkomma. Men jag är ingen orkideexpert. Mina egna frodas och blommar. Antagligen eftersom jag är så dålig på att sköta dom :)
Haha...det förklarar ju saken :laugh:
Fick två stycken på en jättefin orkidé jag hade. Den levde länge efter Keikisarna kommit men en dag tvärdog den!! Skyndade mig att ta av dom och plantera dom i mossa och bark, men de tvärdog de också :(
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 701
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 444
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp