Bukefalos 28 år!

Strulande mens

Brio

Trådstartare
Hej, anonymt nick.. Jag skulle behöva lite hjälp att dividera detta med er som har lite mer koll än mig. Jag har aldrig varit direkt intresserad av barn eller av att skaffa barn och har väl därför inte satt mig in så bra i hur det hela fungerar. Jo, jag fattar hela blommor och bin grejen ;) men på detaljnivå, vad är sannolikt och inte?

Så, mensen strular och vad jag egentligen funderar på är om det finns någon risk för att jag kan vara gravid. Jag äter p-piller sedan många år tillbaks och mensen brukar fungera som en klocka. Efter sista pillret i kartan brukar det ta 2 max 3 dagar innan den börjar, sedan blöder jag ordentligt i 2-3dagar och sedan lite mindre i ca 2 dagar. Med piller har jag knappt någon mensvärk eller annan påverkan, kan blir lite trött precis innan och i början. (Utan piller har jag en vidrig mensvärk och blöder mycket mer)

Nu då, jag åt sista pillret i kartan i lördags, förväntade mig mens på måndag eller senast tisdag. Den kom inte. Sent på onsdag em kom den igång och jag andades ut, men det gick inte ens ett dygn innan den upphörde igen och det som kom var väldigt lite i jämförelse med hur det brukar vara. Kom lite igen igårkväll och nu är det på sin höjd som en lite blodblandad flytning.
Till saken hör att jag har haft mer mensvärk än vanligt, sedan några dagar innan och det molvärker fortfarande lite till och från. Jag känner mig öm och svullen, som om jag behöver blöda ut ordentligt, inte detta fjuttet som kommit nu!

Så bukeexpertisen hur lyder domen? Och framförallt, kan jag fortsätta äta mina piller som vanligt med start av ny karta på söndag?
 
Varför inte ta ett test så vet du antagligen? :)

Är det inte för tidigt för att testa menar du? Vad för test ska jag isf köpa? Som sagt, totalt lost i denna värld! :o Känns dessutom oerhört skrämmande att gå in på en affär/apotek (?) och köpa. Tänk om jag träffar på någon jag känner? :crazy::o
 
Är det inte för tidigt för att testa menar du? Vad för test ska jag isf köpa? Som sagt, totalt lost i denna värld! :o Känns dessutom oerhört skrämmande att gå in på en affär/apotek (?) och köpa. Tänk om jag träffar på någon jag känner? :crazy::o
Från och med beräknad mens kan man testa! Du kan köpa test på internet också, googla tex billiga graviditetstest :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 024
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 634
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 441
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 623
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp