stryp -fort!

Milosari

Trådstartare
jag ska iväg och handla ett nytt stryp idag, men frågan är vilken sort! är Dressyrlänken bättre än ett i metall? brukar metallen bli mycket varm på sommaren/kall på vintern?
 
Jag har ett av varje och tycker att den i metall funkar bäst! Har inte märkt att det skulle bli kallt / varmt, inte mer än något annat halsband i alla fall.
 
Jag hade stryp på min hund nær hon va yngre (va helt tokig annars), Jag rekommenderar metall då jag har hørt att de andra kan skava rætt bra (har aldrig testat dem sjælv).. En annan idé ør att ta ett halv stryp så att kopplet inte kan "haka" sig i strypgrepet som dom flesta kan gøra (svårt att førklara men jag hoppas att du fattar).. Ta med hunden in och testa (det brukar man få gøra). Ta ett som ær lætt att få på men svårt før hunden att dra sig baklænges ur.. Och ett som oxå spryper till ordentligt om dom drar (låter jag grym :(). Om det inte funkar med stryp så funkade sele jætte bra før mig.. dom har man inte runt halsen utan om kroppen men har ingen stryp effekt øverhuvudtaget.. Jag kan inte førklara dær heller varfør det funkade så bra men jag fick ta stryp før att hon blev helt "død" om halsen eftersom hon drog så mycket och koppel om kroppen va ju en helt annan sak.. :banana:

Hoppas råden hjælper
 
det är inte till för att vara ett promenadkoppel, vi ska bara ha det som dressyrkoppel. men det verkar luta åt ett i metall, en smal vriden kedja. det är väl det enklaste för oss nybörjare?
 
Jag har dressurlänken och tycker den är mkt bättre än metallstryo. Det blir mindre slitage på pälsen och den lägger sig snyggare om man har en lite mer behårad kompis (som min schäfer) :) Sen är det väl inget bra halsband om hunden drar då det kan uppstå en brännande känsla. Men jag har halsbandet när jag tränar på appelplan eller tävlar. Något litet litet att fästa kopplet i.

Men att metallänken skulle bli kall respektive varm har jag aldrig hört. På vintern är de lika varma som huden på hunden ialla fall på våra dagishundar som är ute i snön och busar på vintrarna.
 
det blev en vriden kedjelänk. men när jag köper mitt jokkekoppel med mässingshake så blir det nog en dressyrlänken. det måste ju matcha :D.
 
dressyrlänken fungerar fin på mammas BC, hon har den på sig dygnet runt och jag har aldrig sett någon bortskavd päls på henne :)
 
Jag ÄLSKAR mitt Dog Security halsband :love:

Sliter inte det minsta på pälsen, är inte ens märken nu när hon fäller. Jättebra och smidigt. Drar åt direkt om jag tar tag och glider ut på en millisekund när man släpper efter.
Dessutom väldigt diskret :)
 
Köpte själv ett i "fyrkants-sytt" läder stryp. Jätte go!! Men den är ju lite stelare än en länk så det beror ju på hur mkt hunden behöver korrigeras. Annars så finns det ju dö snygga länkar i metallic grön och metallic blå. :cool:
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 963
Senast: Sel
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 126
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp