*Strypa kanin*

N

Nidorina

Nejdå, det är inte så farligt som det låter men LITE lust hade jag... vaknar kl 2:30 av hammarslag som återkommer med 5 sek intervall. När detta pågått i några minuter öppnar jag altandörren för att lyssna. Vi har nämligen 2 grannar, en på var sida, som kan välja "lite" udda tider för att snickra men 2:30 brukar de iaf inte vara i farten.
Nejdå, det är min egen lilla 7-kilos kanin Orvar som fått för sig att sitta och "slö-varningsstampa" inne i sin bur.
Går ute, tänder lysen och frågar Orvar vad han sysslar med.
"Nääädå, det var inte han :angel: " ungefär, han gick till sin matskål och låtsades äta. Sedan tog det en halvtimme för mig att somna om :mad:
Visst, vi kan ha rävar i närheten och även björn (men den kanske sover nu) men då brukar de ju varningsstampa mer intensivt.
Och inte borde han ha stereotyper, för han har en stoooor bur och får dessutom springa lös ute i ca 8 timmar varje dag.
Jaja, ville bara klaga lite på min söta kanin som dock var billig i natt!
 
Sv: *Strypa kanin*

Haha vilken jobbig kanin! Minta är också en stampare. Varje gång jag släpper ner henne i boet så stampar hon minst två ggr. Inte för att hon är rädd utan det är något hon gör bara. Dock väger hon ju inte heller 7 kg, så det stör mig inte! :D
 
Sv: *Strypa kanin*

Min kanin, som bor inne, kan också få för sig att göra så. Verkar vara när han tycker att man sovit klart, vet inte.
Särskilt på mornarna, fast då sliter han i gallret istället......eller plockar ner höhäcken och slänger med!
 
Sv: *Strypa kanin*

Ja som sagt, ibland är de "roliga". Fast det roligaste var när jag bodde hemma och hade hamstrar på rummet, DET var jobbigt!!
 
Sv: *Strypa kanin*

Äh! Jämför det med att ha tre råttflockar på totalt 10 råttor precis bredvid huvudet som ska möblera om ordentligt varje natt... :devil: :angel: :love:
 
Sv: *Strypa kanin*

Hm, jag hade blivit knäpp(are) rätt fort...
 
Sv: *Strypa kanin*

Så satt våran kanin :love: första natten hon var hos oss :D Det lät som nån slog på buren med ett baseball-trä! Hon var inte van vid katter men hon var van att sitta i buren (vilket hon inte gillade). katterna var inte ens i närheten... Så det var bara att sätta upp en dörr till köket så hon fick vara lös. Oj, vad tyst det var sen! Det var som att hon visste att vi tänkte ha henne lös i köket sen när hon bekantat sig med kissarna under uppsikt, och hon tänkte INTE vänta ;)

Nu kan hon stampa åt en när man försöker fånga henne och hon inte är på humör. Eller om man burit runt henne och gosat och man släpper ner henne igen.

M.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp