Stubbe till kaniner

Twister2007

Trådstartare
Kan man använda sig av en björkstubbe till kaniner, de har stått inne i en bod, vet tyvärr inte exakt hur länge men är det ok? Såhär ser den ut!
DE81FE2C-553E-4AD9-8964-007598AD5F54.jpeg
 
Förutom att de gnager av barken för att det faller dem i smaken lär den inte göra någon nytta som leksak eller dylikt.
 
Få kaniner brukar gilla björk dock. Typ asp eller grenar från fruktträd är mycket godare.

Torkade björkkvistar med vårens löv brukade vara favorit framför kraftfoder och hö hos våra köttkaniner av rasen Belgisk Jätte. Övriga lövträd ratades förutom körsbär och moreller. fast det kan ju bero ras.
 

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 462
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp