Bukefalos 28 år!

studentfirande, tid ?

Bexzor

Trådstartare
Någon som har lust att hjälpa mig, det är inte vanligt i min släkt att ta studenten så jag vet inte riktigt vad jag ska göra
Ska vi som familj möta upp vid utspringet, och sen leta plats vid ankomst vid xx (givetvis vet jag plats men det är borttaget här)?
När är det lämpligt att be gästerna komma , runt 14 - 15 ?
Just nu undrar jag vad jag gett mig in i att rodda i detta :arghh::nailbiting:

Så här är skolans planering
09.30-10.30 Avslutning

10.45 Utspring

11.50 Uppställning inför kortege

12.00 Kortegestart

12.40-12.45 Ankomst till XX
 
När jag tog studenten så mötte föräldrarna/släkt/vänner upp vid utspringet med skylt. Men sen var det ingen som mötte upp i slutet av kortegen. De jag åkte med körde mig ända till lokalen där studentmiddagen var. Där väntade släkten med middag, firande och presenter.
 
När jag tog studenten så var min familj vid utsläpp och sen när kortegen var slut så tog jag mig hem för egen maskin. Det var alltså ingen som mötte upp mig vid korteget slut
Hemma höll mina föräldrar på att fixa i ordning och jag kanske hade en timme på mig att duscha och fixa mig igen.
 
Alla min en miljon (nåja) syskonbarn har följt samma mönster. Familj och vänner möter upp vid utspringet. Grattar och vinkar sedan av studenten när hen åker iväg med kortegen. Som sedan tar sig hem på egen hand till mottagning hemma med släkt och vänner.

Alltid lite roande att se hur studenten artigt lyssnar på alla släktingar och (mestadels) vänner till familjen som alla utbrister i versioner av, vad stor du har blivit! Vad ska du göra nu? Tänk vad tiden går. Kommer du ihåg när du var liten och gjorde si eller så. Alltmedan festföremålet själv egentligen inte vill något annat än att få ge sig iväg och fira med kompisar.

Ofta har hen försvunnit vid någon tidpunkt medan resten av släkt + vänner sitter kvar och pratar.

Edit: Bjud gärna till fyra, halv fem så studenten inte behöver skynda och har tid att byta om och duscha. En del vet jag också har en extra uppsättning finkläder som de byter till.
 
Hade inte velat ta mig hem själv efter vi åkt kortege, så pappa hämtade mig. Vet inte hur jag skulle tagit mig hem själv heller faktiskt.
Tycker din tidsplan ser rätt bra ut @Bexzor
Sen är ju traditionerna så himla olika! Vi var på vår egen studentskiva och gick sen ut på kvällen ihop, men jag var inte på några vänners mottagningar liksom.
 
Ååh jag vet inte hur jag ska kunna tacka er för era bra tips och input!

Tror inte att studenten ska iväg på party, eftersom hans gäng, bestående av en trio, bor i 3 olika städer. Kommer även hämta honom i stan för vi ska låna min exmans trädgård ute på landet efter studentens önskemål. Däremot en dusch kan vara bra att planera in eftersom det brukar vara varmt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp