Bukefalos 28 år!

Studera på graviditetspenning?

Bexzor

Trådstartare
Jag går på graviditetspenning runt den 16 januari, och får man studera samtidigt? När jag är föräldraledig så är det inget bekymmer. Men hur är det på graviditetspenning? Jag har ingen möjlighet att bli omplacerad och därför får jag godkänt av FK då mitt arbete är tungt inom vården.

Tar inget CSN utan gör det för sysselsättningens skull samt kunna läsa kurser utan att öka mitt nuvarande lån i onödan.
 
Puttar upp tråden lite då jag själv är sugen på en kurs nu när jag går på graviditetspenning... Hur fungerade det för dig @Bexzor? Sökte du en kurs utan CSN bara? Läste du på distans?
 
Puttar upp tråden lite då jag själv är sugen på en kurs nu när jag går på graviditetspenning... Hur fungerade det för dig @Bexzor? Sökte du en kurs utan CSN bara? Läste du på distans?

På graviditetspenning får man studera så jag har varit inskriven på en distanskurs sedan slutet januari. Jag fyllde i på skolans ansökan att jag hade graviditetspenning och därför ville ha distans då det from mars skulle övergå till föräldraledighet. Inga bekymmer :up: Sen att lärare för kursen dragit ut på det att jag fått 1 uppgift på 2 månader är en annan sak :banghead:

Jag läser utan CSN så har inte meddelat FK eftersom jag vet sedan jag studerade på föräldraledigheten (också utan CSN) 2014 att man måste ta bort ersättning för varje 2 timmar man är iväg från bebis. 2 timmar motsvarar 25 procent utav dagsersättningen. Så vi löste (och kommer lösa) det att jag tog (och tar) bort hela dagen om jag är i skolan mer än 2 timmar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 952
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 326
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Den tunga baksidan. Stunden är snart här då min högt älskade Cerberus kommer behöva få somna in. Det kan bli i morgon, det kan bli om...
Svar
14
· Visningar
2 663
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp