Bukefalos 28 år!

Studera på NTI

Mirre

Trådstartare
Ni som gjort det här, har ni haft ansökningsblankett från komvux i er hemkommun då?
Är bara den jag hittar, men studievägledaren där hävdade att jag skulle ha en från NTI. Men hittar ingen från dem ju, finns ingen på sidan och man ska ju söka via sin hemkommun? :confused:

Ska in till komvux här i morgon för studievägledning som man måste ha innan man ansöker, utbildningen finns inte i den här kommunen så jag kommer ju i så fall läsa på distans i en annan kommun. Vilken vet jag dock inte. Gäller bara att jag får komvux här att gå med på att jag ska läsa just den utbildningen någon annanstans. Kommunen får ju betala det då och de är inte speciellt villiga till det. Men jag behöver det här, både för ekonomins skull och för att få en utbildning så jag kan få jobb någon gång. Men studievägledaren jag ska träffa är rätt nitisk och vill helst inte gå med på någon annan utbildning än dem som finns här sas. Gaah.
 
Senast ändrad:
Måste de ha in kopia på tidigare betyg? Hittar de inte och har heller ingen möjlighet att dra kopia på det
 
Nu var det något år sedan jag läste på NTI men vet att studievägledaren på Komvux hjälpte mig med allt.
Jag var egentligen inte behörig att ens läsa på Komvux (var bara nitton) men det var inga problem.
Bokade ett möte med syon på Komvux och kurserna på NTI satte igång måndagen efter.
Vet att jag hade mina betyg med mig, men jag skrev in mig på Komvux samtidigt - så om hon använde dom till NTI också vet jag dock inte.

Är inte kommunen så illa tvungen att betala om utbildningen inte kan ges på plats?
 
Personalen på Komvux borde ha blanketter från NTI, om de är "anslutna" till dem. Jag har själv läst på NTI och Komvux skickade hem en ansökningsblankett till NTI, till mig. Jag kan säga att jag ÄLSKADE att läsa hos NTI, hade jag kunnat så hade jag gjort det i resten av mitt liv :D
 
Jag tar med komvuxblanketten och så får vi se om det är rätt. Betygen hittade jag men hade ingen möjlighet att ta kopia på det. Hoppas de kan göra det där.


Hört många som varit nöjda med NTI.
Har också hört att kommunen är tvungen och betala, men vet att det är rätt ovilliga här. En kompis ville läsa barnsjukvård men komvux sade nej och ansåg att det inte fanns någon efterfrågan på det.
 
Har ni fått svar direkt när ni sökt?
Jag hoppas att inte studievägledaren sätter sig på tvären med det här nu, men hon får helt enkelt se till och gå med på det.
 
Nä, men fick svar några veckor efter tror jag. Tror NTI var snabba med att välkomna mig som elev, har för mig att jag fick beskedet från Komvux efter att jag fick besked från NTI.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 609
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Araminta
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 444
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp