Studier första maj?

Monifa

Trådstartare
Brukar universiteten lunka på som vanligt 1/5 med föreläsningar etc trots röd dag?
 
Nej det brukar de inte. I Uppsala och förmodligen på en del till universitet är det dessutom till stor del undervisningsfritt på Valborg.
 
@Tulip @Görel låter bra! Har inte fått schema för den kursen än utan ser bara på terminsplaneringen att undervisning kommer att ske. Ska bli spännande o se hur de får till det. Känns märkligt om de på en distanskurs lägger träff mån-tis och tors-fre så hoppas verkligen inte de tänker göra så.
 
Nej. Absolut inte. På min högskola är det knappt någon aktivitet på valborg ens. Möjligen lite på fm, men valborg efter 12 är det rätt dött med :p
 
Skulle inte svara fullt så tvärsäkert som alla andra i tråden eftersom jag själv suttit på dubbla föreläsningar fram till kl 16.00 den 1/5. Dock hör det knappast till vanligheterna! :)
 
Skulle inte svara fullt så tvärsäkert som alla andra i tråden eftersom jag själv suttit på dubbla föreläsningar fram till kl 16.00 den 1/5. Dock hör det knappast till vanligheterna! :)

Läser du på plats eller distans? Var det obligatoriskt?

Tänker att de iallafall inte kan lägga något obligatoriskt på en "söndag"?
 
Läser du på plats eller distans? Var det obligatoriskt?

Tänker att de iallafall inte kan lägga något obligatoriskt på en "söndag"?
Haha, insåg precis att det ju var valborgsmässoafton jag tänkte på! Stress gör visst skrämmande dåliga saker med hjärnan.
 
Brukar universiteten lunka på som vanligt 1/5 med föreläsningar etc trots röd dag?
Nej, det är röd dag. Däremot har jag haft undervisning på Valborg, men studenterna brukar klaga så mycket då att man oftast försöker ha Valborg undervisningsfritt också.
 
@Monifa: Inte i U-a iaf, antalet närvarande skulle bli försvinnande litet :angel: När jag var där försökte en kursansvarig få det till att vi skulle åka iväg på fältkurs 1/5... hela kursen skrek rakt ut och datumet ändrades till 2/5 :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 345
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 175
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp