Studieuppehåll

Barbabelle

Trådstartare
Någon som ansökt om studieuppehåll från en utbildning på högskole/universitets nivå och fått det beviljat? Vad angav ni för skäl till uppehåll som blev godkänt?
 
Jag minns inte exakta skälet, men typ att jag ville fundera på mitt val eller nåt sånt. Var inga problem att få det beviljat och min uppfattning är att det inte brukar vara så svårt heller? Oavsett anledning.
 
Sökt två gånger, ena gången för föräldraledighet andra gången för att jag antingen var utbränd eller för att jag var för mycket efter och tyckte inte om utbildningen.
Men då var det inte självklart att jag fick komma tillbaka nästa termin heller utan vad en chansning så sett
 
Skolans syo hjälper dig säkert gärna och borde ha svar på dina frågor :)
Du kan ju fråga hur lätt eller fort man brukar få en plats igen och hur du söker om studieuppehåll.
:)
 
Någon som ansökt om studieuppehåll från en utbildning på högskole/universitets nivå och fått det beviljat? Vad angav ni för skäl till uppehåll som blev godkänt?

Jag tror sällan det är så stora bekymmer att få uppehållet beviljat - kruxet ligger nog snarare i att få lov att komma tillbaka. Prata med din studievägledare för att se hur det ligger till på just ditt program och studieort.
 
Någon som ansökt om studieuppehåll från en utbildning på högskole/universitets nivå och fått det beviljat? Vad angav ni för skäl till uppehåll som blev godkänt?

Jag har och min enda anledning var att jag ville ta paus och jobba en termin. Inget problem att få vare sig beviljat eller att komma tillbaka.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Halloj! Jag ska börja plugga på universitet! Det är något jag verkligen, verkligen kämpat för och jag så peppad på utbildningen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 095
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 280
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
742
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 419
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp