Bukefalos 28 år!

Studiofoto: Skinny

TwiggyM

Trådstartare
Tänkte först lägga alla bilder i marsvinstråden men tänkte sedan:
1. Det blev många bilder :D
2. Kanske finns det en och annan som inte hänger i marsvinstråden och missat att skinnysar finns.

Vi gjorde en liten ministudio idag och fotade mina nya flickor skinnytjejen Dione och hennes dotter Cachaca. Båda kommer från ett omplaceringshem och kommer få nya namn så snart jag kommit på några som passar. Underbara små sällskapliga varelser!

Dione:
01-132.jpg


02-122.jpg


03-114.jpg


04-112.jpg
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Haha jag tycker skinnys är jättecoola... Lite fulsöta :D:love: Har svårt att tänka på dom som vanliga marsvin dock när jag är så van vid ullbollarna här hemma.

Jättefina bilder!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Studiofoto: Skinny

Jag tycker att dom är skitläskiga :D , fast dom är nog lite söta ändå...
Otroligt snygga kort. Varför är dom hårlösa?
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Åh så underbart söta! Verkligen mysiga bilder, älskar skinnys :love:

Lite OT men är de från lyans? Tyckte mig känna igen namnen på grisarna.
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Åh så underbart söta! Verkligen mysiga bilder, älskar skinnys :love:

Lite OT men är de från lyans? Tyckte mig känna igen namnen på grisarna.

Jag har fått dem via omplaceringshemmet "en andra chans" (dock "heter" hon jag pratat med där "lyan" på nätet)

Vem som fött upp dem vet jag inte än, väntar på stamtavlorna. Båda tjejerna har dock fått nya namn idag: Dione är numera Snorkfröken och Cachaca är Chimera :)
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Som jag förstått det kommer skinnysar ursprungligen från labbmarsvin. De avlades fram för att enklare fungera i tester utan sin päls och så småningom började man även avla på dem som sällskapsdjur.
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Jo, lyans hjälper en andra chans :) så det var töserna jag tänkte på. Om hon fött upp de vet jag dock inte.

Helt klart en förbättring vad gäller namn, Snorkfröken var ju jättesött!
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Bedårande! Och vilka underbara bilder!
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Men det är alltså samma princip som på tex kinesisk nakenhund? Att man avlar på någon letal gen för att få "nakenheten"..eller kan det födas håriga skinnys?
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Ååh så gudomliga, jag vill också ha svin igen, och skulle gärna testa skinnys ! :love:
 
Sv: Studiofoto: Skinny

Nu vet jag inte vad en letal gen menas med, men iaf avlar man fram skinnys.
Är båda föräldrarna skinnys så blir det bara nakna, men sen kan det titta ut en sk varulv och det är en riktigt överbehårad skinny, dom kan vara så överbehårade att dom ser ut som ett konstigt hårigt marsvin.
Sen finns det lakeland och det är håriga marsvin som bär på skinnygenerna, paras en sådan med en skinny så blir det 50-50 nakna och lakeland.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 507
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 610
Senast: Jeps
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 453
Senast: Klara
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
70 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp