Studsmatta?

millus

Trådstartare
Skulle ni lämna en tvååring och en fyraåring själva utan tillsyn på en stor studsmatta?
 
Sv: Studsmatta?

Skulle inte lämna ens en vuxen ensam utan översyn :crazy: de är ett stort skäl till att akutbesöken ökar på bla astrid lindgren ;)
 
Sv: Studsmatta?

Skulle ni lämna en tvååring och en fyraåring själva utan tillsyn på en stor studsmatta?
Nej.
Fast å andra sidan spelar tillsynen inte någon roll, eftersom eventuella skador och eländen sker oavsett om någon vuxen är åskådare eller ej... :grin: Vad jag vill säga med det är nog bara att jag tycker två år är för litet för studsmatta utan vuxens händer, och fyra år kan vara ok på en låg studsmatta utan andra människor på den.
 
Sv: Studsmatta?

Nej. 2åringen skulle inte få hoppa alls, och 4 åringen endast ensam och med vuxen tillsyn.
 
Sv: Studsmatta?

Skulle knappt lämna en tvååring och en fyraåring utan tillsyn utan studsmatta.
 
Sv: Studsmatta?

Mina barn får inte ens hoppa studsmatta så....nä, skulle inte tro att jag skulle lämna en 2åring och en 4 åring alldeles själv.

I dag på dagiset jag jobbar på (städar) så hoppade tre barn på en sådan liten studsmatta. Jag blev lite irriterad över det, dagis kan väl se till att barnen åtminstone hoppar en och en även om det är en liten studsmatta de hoppar på? Dels för att minska risken att skada sig men också för att lägga grunden att man ska vara EN på studsmattan!
 
Sv: Studsmatta?

Igår när jag kom hem så såg jag att min svägerskas barn, 2 och 4 år gamla, hoppade på vår studsmatta. Själv stod hon nere i trädgårdslandet med min svärmor och pratade...Trädgårdslandet ligger så till att hon INTE hade översyn över sina barn...

Jag personligen skulle aldrig lämna så små barn ensamma, dessutom bor vi på en bondgård så vad är det som säger att inte de små barnen klättrar ner från studsmattan och bestämmer sig för att ta en titt på gårdens alla maskiner.
 
Sv: Studsmatta?

Usch nej.

Fast min tvååring har fått hoppa på en sådan, men den var nedgrävd. Och så hoppade han själv.

Skulle aldrig låta honom hoppa på en sådan hög rackare på ben :crazy:
 
Sv: Studsmatta?

herregud så OANSVARIGT! tänkte hon inte på vad som kunde ha hänt? det är att bädda för en olycka! risken är ju större att det händer nåt, än att det inte gör det :eek::eek::eek: hur kan man va så KORKAD??
*upprörd*
 
beror på

det beror på 2 och 4-åringen samt studsmattan.

Och för all del vad som menas utan tillsyn...

är det "lämna barnmat i köket och åka till Kanariöarna en vecka" eller är det att inte ständigt ha ögonkontakt?

Har studsmattan skyddnät? hur står den? och hur stor är stor?

Hur risktagande är barnen?


Men i princip, på en stor studsmatta, uppställd på någorlunda mjukt underlag, med normalbygda barn, så skulle jag inte tycka att jag behövde hålla ögonen på dem varje sekund.


glt
 
Sv: Studsmatta?

Det finns inget skyddsnät. Den står på en normal gräsmatta. Den är typ 3,20 i diameter och den är normalhög. Det stora barnet är lugnt och ordningsamt, det lilla barnet är en busunge.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Med värme minns Monia Häggkvist sin tvååring Zelensia. Den största chocken över att hästen är död har lagt sig – men fortfarande ställer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Efwa
·
Hästvård Min tvååring har varit svullen i båda kotorna bak i några dagar. Ingen ömhet, hälta, feber och ingen direkt värme att tala om. En...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp