Studsmattor/sammanslagen tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pippi27

Fredagsnöje *not*

Jaha, då har vi idag spätt på statistiken om benbrott på studsmatta.
Vi har tillbringat en stund på akuten, kom hem för en stund sedan.
Resultat- ett litet mellanben i foten har gått av. Slapp gips men hon måste ha ett stödförband. Varken jag eller läkaren ansåg att kryckor var ett bra alternativ, som läkaren sa, då kommer hon väl in igen om ett par dagar med ett nytt brutet ben eller en arm - och jag la till - eller ett brutet ben på lillebror ;) .
Nä, vi får bära runt på fröken några dagar. Hon lär kunna stödja på foten om nå´n dag igen trodde läkaren om inte så får vi åka in igen.
Bra start på helgen va? Vi som ska på grillfest imorgen och jag som ska vara bortrest från söndag och hela nästa vecka. typisk att detta ska hända just nu :mad:
 
Sv: Fredagsnöje *not*

En av anledningarna till att jag är en elak morsa och inte har en studsmatta i trädgården...Visst är det bra motion, men det händer så otroligt många olyckor med dessa.
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Jag vägrar också köpa stutsmatta. Fullkomligt idiotisk pryl. Min kompis och jag pratade om olycksrisken förra sommaren. Hon tyckte att jag var lite hönsig och att det inte det var så farligt. Och två dagar senare var hennes dotter gipsad.... :crazy:
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Hemskt tråkigt! Men detta är en av familjerna som är elaka, ingen studsmatta in här inte, kan inte riktitg fatta poängen med det, skaderisken är alldeles för hög och hur bra är det att stå och studsa upp och ner flera timmar i sträck? :crazy:
 
Sv: Fredagsnöje *not*

sån tur att det inte var värre !!

Jag sällar mig också till skaran elakingar, men ett benbrott kan man stå ut med, jag är mer rädd för nackskador.

(för egen del är jag rädd för livslång inkontinens efter några hopp på mattan :angel: )
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Aj då inte tråkigt.

Mamma jobbar på barnavdelningen och där får dom in massa av ungar som gjort illa sig på stutsmattorna. Behöver jag säga att hon också tillhör den elaka skaran ;)
 
Sv: Fredagsnöje *not*

vi hade en på en fest (en utan alkohol kanske jag ska tillägga)... får man väl upp studset å är två¨på mattan så kan man ju flyga en BRA bit... såg buskana på nära håll säger jag bara :D
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Jag var tveksam till studsmattan men gav med mig inför barnens tjat :o .
Ungarna har sk*tkul med studsmattan och kan tillbringa i stort hela dagar runt den.
Den används förutom till att hoppa på till att sova middag, ha pick-nick på, ha koja under, ha som lekmatta mm
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Som ortoped ser jag ofta barn på akuten, som hoppat på studsmatta. De flesta har brutit en handled eller någonting i foten, men jag har också träffat ett fåtal som skadat nacken.

Jag önskar att man kunde förbjuda studsmattorna!

Vad gäller din dotter skulle jag rekommendera att hon använder skor med hård sula, t ex träskor, så slipper mellanfoten röra sig varje gång hon trampar ifrån.
 
Sv: Fredagsnöje *not*

En arbetskamrat har två! Två barn som inte kan komma överens tror jag!
En annan har ställt sin matta mellan ett staket och en stenmur! Undrar om dessa föräldrar som placerar dom så inte kan tänka framåt och se vad som skulle kunna hända?

Jag tillhör också de elaka!!
 
Sv: Fredagsnöje *not*

heh vi köpte en igår.. :P rätt lattjo. mne man får nog passa sej lite.. vi hoppade hela kvällen..
 
Flera som hatar studsmattor?

Är det flera här som är elaka mammor och försöker hålla sina barn borta från studsmattor?
Min dotter är 5 år och hos sina kusiner, 8 resp 10 år, hoppas det studsmatta obegränsat utan vuxens uppsikt. Exempelvis kan det hoppa 3-4 st barn samtidigt i olika åldrar Min dotter älskar att vara hos sina kusiner men jag vill inte att hon hoppar studsmatta som de gör där... Jag tycker att det är ok om hon är ensam på studsmattan och hoppar själv men inte tillsammans med flera barn.
Jag blev själv korsbandsskadad i tonåren och var tvungen att sluta med nästan allt idrottande = deprimerande! och jag vill inte att dottern ska skada sig i "onödan".
När jag är där tar jag dottern från studsmattan om jag orkar ta alla kommentarer...Alla andra vuxna som brukar vara där inkl. dotterns pappa (suck!) tycker att jag är jättelöjlig som inte låter henne hoppa. De tycker att det räcker att säga till de stora barnen att de ska hoppa försiktigt när dottern är med på studsmattan...sen går de vuxna in och låter barnen hoppa... Givetvis glömmer/kommer inte det stora barnen ihåg det...
VAD GÖR NI?
Jag vill inte ha en avramlad skadad 5 åring...
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Jag jobbar på röntgen och är följdaktligen JÄTTEELAK :devil:

Från min synvinkel verkar det omöjligt att ha en studsmatta som används av barn och INTE bryta något :crazy:
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

En enkel liten fråga bara...
Anser ni att det är lika "illa" med en liten studsmatta (30 cm hög och knaappt 1 mi i diameter) som en såndär jätte? De borde ju inte slå sig riktigt lika illa på den lilla, eller??
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Hjälp, jag som är sådär jätteavundsjuk på folk som har ungar så att man har en ursäkt att studsa studsmatta..
Jag funderar nästan på att smyga in på nåns tomt en sen natt för att tjuvhoppa lite...
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Helt rätt, om de är en i taget på mattan...

De här anstormningarna av skador har helt klart kommit med de stora studsmattorna.
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

*pustar ut*
då behöver jag kanske inte vara överdrivet orolig, för Selma ÄLSKAR att hoppa på min lilla studsmatta - och där går inte att vara mer än en åt gången...
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Till CillaW Silverkedjan mfl. Vad är det vanligaste som har hänt, är de att barnen åker av studsmattan? Jag har ju sett att det finns skyddsnät till dessa stora, vilket gjorde att jag tyckte det såg ok ut men det kanske inte hjälper tillräckligt.

Vi har dock ingen stor studsmatta, kommer ej att skaffa heller, men vill gärna veta vad jag ska svara om sonen frågar om han får hoppa hos någon kompis. Känner mig ju inte så där jättetrygg med tanke på olycksrisken. (sagt av hon som skickar upp barn ca 4 m i luften för att hänga upp och ner uppepå någon som står på en galopperande häst)
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Det vanligaste?

Tja.

Krockar med andra barn.
Trillar av.
Fastnar i kanten.
Landar snett.

Att hoppa ensam är bara lite mindre farligt.
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

ok, då blir det inget hoppa för min son då, får sälla mig till det elaka gänget *ler*

Får skicka upp honom på hästen i stället, verkar säkrare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
937
Senast: sassiball
·
Kropp & Själ Klantade mig förra måndagen och snubblade, bröt tärningsbenet. På engelska heter min skada cuboid syndrome, litet ben på utsidan av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
28 641
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp