Bukefalos 28 år!

Stulen ponny hemma igen – efter elva år

En augustinatt 2005 stals ponnyn Ella från sin box.
Linda Nordberg i byn Ström utanför Umeå har annonserat och efterlyst sin häst över hela Norden.
Elva år senare - när hoppet rimligen skulle ha varit ute - är ponnyn hemma igen.
– Det kom ett samtal och det visade sig att Ella varit i Finland i alla år. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article22662036.ab
 
Känner igen och jag har funderat så mycket på var ponnyerna tagit vägen.

Känner stor lycka med ägaren som i alla fall fått tillbaka en av shettisarna! :bump::banana:

/Lizzie
 
Egentligen helt off topic men jag tycker det är så fascinerade med folk som alltid skriver på sitt modersmål - oavsett mottagare. Det verkar vara ett fenomen isolerat till internet och den enda anledningen jag kan komma på är en övertro till översättningstjänster, troligen i kombination med svajiga kunskaper i engelska. Men jag tycker fortfarande det är ett rätt udda beteende att skriva på finska till en okänd person i Sverige.
 
Men vilken grej, bästa läsningen på länge! :heartTårarna bara sprutar här, minns tråden om de försvunna ponnyerna och funderat på deras öde lite då och då :heart
 
Visst det är preskriberat, men är det inte värt att gräva i det för att kanske hitta Pysen också?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nyligen fick Linda Nordberg tillbaka sin ponny Ella som stals för elva år sedan. ”Det är helt fantastiskt. Hon är samma ponny – det är...
Svar
1
· Visningar
1 121
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp