Stulen ponny hemma igen

Sv: Stulen ponny hemma igen

Jag skulle bli helt förstörd om någon stal mina djur, spelar ingen roll vilket av dem. Just det att inte veta vad som har hänt med dem, om de lever, om de mår bra. Nä fy. Hemska människor.
 
Sv: Stulen ponny hemma igen

Man blir så himla glad. Det jag tycker är tråkigt dock är att den finska kvinnan inte omedelbart återlämnade Dumle när hon fick veta att han var stulen!

Själv hade jag aldrig velat behålla en stulen häst. Som hästägare vet man ju hur det skulle kännas i samma situation och det vill man ju ine utsätta andra människor för, i synnerhet inte barn!

Och när det gäller en shetlandsponny kan det ju knappast röra sig om väldigt stora pengar hon köpt hästen för!

För mig hade det varit värt att "förlora" köpesumman och veta att en älskad ponny kommer hem till rättmätige ägaren!

/KT
 
Sv: Stulen ponny hemma igen

Underbart att höra! Hoppas att fler ponnysar kommer till rätta!

Hur har det gått för er andra med stulna hästar, några spår? Det är väl inte helt omöjligt att fler shettisar har hamnat i Finland, kanske vore något för finsk media att ta upp om det inte redan gjorts?

Jag håller tummarna för att fler återvänder, ge inte upp!
 
Sv: Stulen ponny hemma igen

Verkligen roligt att de fick tillbaks sin ponny! :) Men dålig stil att behålla honom från början!! :mad: I byn bortanför mig stals åxå under denna period 2 shettisar, tyvärr så lär de nog inte komma tillrätta! :( Samt i ett större samhälle några mil härifrån, även det en shettis, ett avelsto som är "värdelöst" utan papper!

Kicki :)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Plönninge brukar bjuda på fina förutsättningar för goda prestationer. Så även den 30 augusti när det åter var...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Hela 13 stycken 3-åriga ponnyer var av den kvaliteten att de kunde tilldelas utmärkelser vid ungponnybedömningarna i...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) För toppnoteringen 50 000 euro blev fuxfölet Daktylius (e Don Romantic-De Niro) dyrast vid oldenburger fölauktion i Vechta...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp