Stulna bilder

mysboll

Trådstartare
Om vi säger såhär: Vad gör jag om jag upptäcker att någon har tagit min bild och använt till en annons. Om dom dessutom har tagit bort copyright-texten. :confused:
Det är väl förbjudet? Straffbart? :devil:
 
Sv: Stulna bilder

Den här tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=581701 skapade jag för ett tag sedan.
För någon månad sedan upptäckte jag att en av mina bilder som jag lagt ut här användes av ett känt tränarpar, efter viss mailkontakt där jag krävde betalt fick jag en viss summa för bilden men det var långt fran vad jag skulle haft, just i det fallet orkade jag inte driva det vidare.

Däremot tycker jag att man ska se allvarligt på bilder som används just i annonser.
Gå in på BLF:s hemsida och titta eller pm:a mig om du vill veta mer...

mvh/Marijaa
 
Sv: Stulna bilder

vi råkade ut för detta, och efter ett samtal så har vi aldrig haft problem att få företaget att sponsra små som stora tävlingar :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Myrten
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 465
Senast: sthu
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp