Stulna pudlar!

S

Svensson

I mitten på förra veckan blev två pudlar (en mellanpudel och en dvärgpudel) stulna utanför en mataffär på Kungsholmen i Stockholm. Så otroligt hemskt!!! Fattar inte att någon kan göra så. Å andra sidan finns det gott om galningar :mad:.

Själv skulle jag aldrig få för mig att lämna min hund utan tillsyn. Skulle ni?

Vill samtidigt be alla som bor i Stockholmstrakten att hålla ögonen öppna efter dessa pudlar (en var visst brun och den andra svart).
 
Ja jag håller med om att den galnaste i det hela är hundägaren som lämnar hundarna utan tillsyn utanför en affär... Hur kan man utsätta sina älsklingar för det? :cry:
 
Usch vad hemskt, vi som har två hundar (pudlar), binder aldrig fast de utanför affären då jag inte villriskera nåt sånt här.. Hoppas bara att de kommer tillbaka
 
Hemskt. Men väldigt dumt att binda sin hund utanför affären, eller vad som helst. Skulle aldrig lämna Doris nånstans där jag inte såg henne.

Kan väl hålla ögonen öppna, men det bor typ 3 svarta dvärgpudlar och en svart mellanpudel bara i närområdet så. ;)
 
fy va hemskt! men det verkar som om det är ett storstadsfenomen det där, har inte hört talas om att det skulle ske i mindre städer? mina hundar hade nog skällt ut den som kom för nära om det inte var nån de kände, och jag bor i utkanten av en liten stad så jag känner mig ganska trygg med att lämna dom utanför affären om de nån gång följer med. och jag undrar och tjuvarna inte hade gjort sig av med dom illa kvickt om dom väl fått med jyckarna :crazy:. riktigt sådär lydiga och trevliga är de nämligen inte :o
 
Det finns en kvionna i sthlm som är känd för att ta hundar och sedan sälja dom. Hon har blandannat suttit fängslad för detta. Se mer på www.blandis.net
 
Ja hon ja, usch, tänkte jag inte äns på.. Hon tar eller köper på avbetalning (utan o betala) och säljer hundarna vidare. :crazy:
 
Jag förstår inte hur man kan lämna hunden. Spec i en större stad, fast jag bor i en som räknas som mindre men skulle aldrig lämna min vovve utan tillsyn!
 
det är tydligen många hundar runt kristianstad trakterna som också har försvunnit. stora som små. :(

Vad e det för typer som gör sånt??
hoppas att deras framtid ser mörk ut...
 
Det är inte det enda hon gör,hon passar hundar också o säljer dem .
Min pappa köpte en labradortik av henne för hundra år sedan,hon var och hämtade hunden hos oss två-tre ggr för att få olika vet.intyg o grejjer....när hon i själva verket försökte sälja den igen.

Det hela uppdagades när min pappa skulle hem till henne o hämta stamtavlan,då satt det en lapp på hennes dörr där det stod om ett pensionärspar som ville ha tillbaka sin labradortik då de nu hade kommit hem från segelsemestern.

Farsan fattade misstankar o ringde upp dem ,o självklart så var den tvååriga svarta labbetösen som vi köpt för 4000:- i själva verket en sjuårig tik som ägdes av dem ..... :crazy:
De var hemma hos oss o tittade på henne för att konstatera att det var samma hund och det var det :(
Fast tanten var så snäll och vi fick behålla hunden iaf :D
jag var bara sju år då och är dem evigt tacksamma. :bow:
De kom och hälsade på ett par ggr varje år efter det för att se att hon hade det bra. :)

Kvinnan ifråga som sålde hunden polisanmäldes varpå det uppdagades att det inte bara handlade om en hund.....hon gjorde likadant med raskatter,bilar och hästar också.

Men tack vare pappa så fick hon skaka galler i ett par år...MOHAHAHAHAHA :devil:
Nu vet jag ju inte om det är samma människa som härjar omkring i dagsläget..... :smirk:
Men denna kvinna bodde då i södra Sthlm.
 
Jag kommer ju liksom inte ihåg vad hon heter/hette då.....
det var MINST 20 år sedan...... :smirk:
Och inga papper finns kvar så att jag kan kolla upp det heller..... :crazy:
Vovven gick bort för 14 år sedan....då rök väl papprena med. :confused:
 
usch usch usch så himla hemskt jag får ont i magen av att höra sånt där....

Jag lämnar aldrig mina hundar utan uppsikt.... även fast jag inte direkt bor i storstad... jag vill absolut inte råka ut för att någon tar mina älsklingar.... usch så hemskt :(
 
Skulle aldrig binda upp min hund utanför en affär mitt i stan,särskilt inte i stockholm.
 
Jag tror att hon för ca. 10 år sedan vara "aktiv" i östgötatrakterna, hon ägnade sig då åt både häst och hundförsäljning - både av stulna och fantasifoster. Hon åkte dock in i finkan igen (där hon fortsatte sin verksamhet :confused:).

Ja, det skär verkligen i hjärtat när jag tänker på hundarna... Och hur obetänksam och ansvarslös jag än tycker att hundägaren som lämnade pudlarna utanför affären var, så kan jag inte låta bli att tycka synd om henne (min sambo är dock inte av samma uppfattning). Jag skulle gråta blod om vintisen försvann.

Jag har sjäv bevittnat en hundnappningsförsök när jag bodde i Oslo. Vi såg en kvinna lämna sin hund utanför mataffären. Någon minut senar kommer det en tant och tar hunden och går iväg med den. Precis när jag och sambon är påväg att stoppa henne ångrar hon sig och knyter fast hunden igen... och försvinner. Därefter kommer hundägaren ut med sina matkassar, helt ovetandes om vad som nästan hände, knyter upp kopplet och traskar hem...

Det får mig att tänka på att de flesta hundstölder kanske begås av dementa ensamma pensionärer, som inbillar sig att det är deras hund... Jag vet inte? Frågan är ju faktiskt - vem är det som stjäl hundar och vad gör de sedan med dem. Att de går till djurförsök tror jag inte en sekund på, det är nog bara skrämselpropaganda, eftersom det endast är djur som är särskilt uppfödda för ändamålet som får användas till det.

Nåja, hoppas folk som lämnar sina hundar utan uppsikt uppmärksammar att det faktiskt förekommer hundstölder och att de tänker efter flera gånger innan de gör så nästa gång.
 
ja hon verkar ha ägnat sej åt det mesta. usch.
jag läste på vovve.net att hon skulle köpa en hund men dök inte upp, sen när han kollade hennes nr va det til fängelset :crazy:

Jag tror dom oftast säljer dom för att tjäna pengar. Tyvärr finns det ju också en del hundar som används som "träningsdjur" till kamphundar. :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 076
Relationer Ensam är alltid stark, ett ordspråk jag gärna förespråkar, men det är väl ändå inte hela sanningen. Jag är en person som har svårt att...
Svar
12
· Visningar
1 345
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
760
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 400
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp