Stuteri som inte ger den tjänst man vill ha

Ja det måste ju vara något sånt. Inom andra branscher tar det ju två sekunder att förstöra sitt rykte och tappa hela sin kundbas ifall man inte är seriös så det har alltid förbryllat mig hur det kan fortgå i hästvärlden relativt ostört. Det sista man som hästägare vill är ju att ens häst ska fara illa, ffa fara illa genom medveten handling från någon annan, så varför skickar man sin häst till ett sånt ställe om det faktiskt har ett rykte om sig att vara skit? Jag förstår inte det. Research! Drar mig till minnes hela härvan runt kapten klänning där föräldrar fortsätter låta sina döttrar stalla in sina hästar hos honom trots det han gjort...

Fotnot: Detta är såklart ingen kritik mot TS utan mest en reflektion kring fenomenet i stort inom hästvärlden.
Kanske för att det i slutändan inte är så många som vet vilka det handlar om? Det är nog ganska få som har så bra koll att de faktiskt har koll på vilka ställen man ska undvika.
Det står ju aldrig namn i artiklar osv så den informationen sprids ju mun till mun bara.
 
Kanske för att det i slutändan inte är så många som vet vilka det handlar om? Det är nog ganska få som har så bra koll att de faktiskt har koll på vilka ställen man ska undvika.
Det står ju aldrig namn i artiklar osv så den informationen sprids ju mun till mun bara.
Ja det måste ju vara så, å andra sidan finns det ju en del facebookgrupper med många medlemmar där folk är flitiga med att lägga ut saker. Jag måste säga att jag ändå tycker det är ett märkligt fenomen.
 
Ja det måste ju vara så, å andra sidan finns det ju en del facebookgrupper med många medlemmar där folk är flitiga med att lägga ut saker. Jag måste säga att jag ändå tycker det är ett märkligt fenomen.
Ja man överlag har inte folk koll.
Jag gissar att det går ihop sig ekonomiskt för de här oseriösa människorna, annars hade de inte hållt på..
 
Ja det måste ju vara något sånt. Inom andra branscher tar det ju två sekunder att förstöra sitt rykte och tappa hela sin kundbas ifall man inte är seriös så det har alltid förbryllat mig hur det kan fortgå i hästvärlden relativt ostört. Det sista man som hästägare vill är ju att ens häst ska fara illa, ffa fara illa genom medveten handling från någon annan, så varför skickar man sin häst till ett sånt ställe om det faktiskt har ett rykte om sig att vara skit? Jag förstår inte det. Research! Drar mig till minnes hela härvan runt kapten klänning där föräldrar fortsätter låta sina döttrar stalla in sina hästar hos honom trots det han gjort...

Fotnot: Detta är såklart ingen kritik mot TS utan mest en reflektion kring fenomenet i stort inom hästvärlden.
Innan jag skickade dit min häst hade jag bara hört bra saker om stuteriet. Alla runtomkring mig hade bara positivt att säga. Bara positiva recensioner (utom 1 från 2021)
Sökt på stuteriets namn i flera grupper men finns knappt några diskussioner alls om dem, och de som finns är bara hur bra de är eller vilka framgångsrika hingstar de har osv.
 
Nej det skickades som vanligt brev på en gul låda 😒 får väll helt enkelt tro på dem och avvakta till fredag. Annars blir det en polisanmälan.
Herregud!

När jag köpte häst sist, så skulle vi skicka köpeavtalen mellan oss, säljare och jag. Till och med det dokumentet, som kan skrivas ut och göras nytt, skickade vi rekommenderat.

Så, tyvärr, bara hanteringen av passet säger ju allt. Vilket dåligt omdöme de har. :jawdrop:
 
Vilka puckon. Om det kommer bort kan du ju kräva dem på skadestånd för att göra ett nytt. Är det originalpasset?
Japp hennes orginalpass som funnits i 19 år och färdats mellan halva världen typ (hon är uppfödd i Tyskland och sedan såld till 2 andra länder innan hon kom till Sverige 2010.) så försvinner det nu när det ska skickas på posten 15 mil typ känns det helt absurt
 
Jag hoppas du skriver ut om allt detta i Facebook grupper så andra kan bli varnade. Helt sjukt :( verkar ju tyvärr vara så dom kommer undan för man inte orkar konflikt o då inte skriver ut saker. Men förstår att folk inte orkar bråka. Bara helt sjukt dom har kunnat hålla på så
 
Otroligt nog kom det fram igår dock förstört pga att kuvert det låg i blivit extremt blött (Gamalt pass som inte är inplastat)
Så skönt, men också så typiskt att de inte skickade det ordentligt skyddat.

Jag tycker även att du skall anmäla företaget till allmänna reklamationsnämnden och se vad de säger.

Men, huvudsaken är nu att du har hästen hemma och du har hennes pass.
Det är trots allt det andra viktigaste.

Allt annat är pappersarbete.
 
Så skönt, men också så typiskt att de inte skickade det ordentligt skyddat.

Jag tycker även att du skall anmäla företaget till allmänna reklamationsnämnden och se vad de säger.

Men, huvudsaken är nu att du har hästen hemma och du har hennes pass.
Det är trots allt det andra viktigaste.

Allt annat är pappersarbete.
Innan man går till allmänna reklamationsnämnden ska man väl ändå reklamera till berört företag. Jag håller med om att ta ärendet dit om inte företaget godtar en reklamation men innan dess petar de väl ändå inte på det hela?

Angående passet förstår jag inte hur det kunnat bli så blött pga kuvertet. Det är ju inte så att posten ligger ute på backen när det regnar och hur ofta får man annan post som är blöt även om det är oväder.
 
Innan man går till allmänna reklamationsnämnden ska man väl ändå reklamera till berört företag. Jag håller med om att ta ärendet dit om inte företaget godtar en reklamation men innan dess petar de väl ändå inte på det hela?

Angående passet förstår jag inte hur det kunnat bli så blött pga kuvertet. Det är ju inte så att posten ligger ute på backen när det regnar och hur ofta får man annan post som är blöt även om det är oväder.
Har man brevlåda stående vid vägen kan posten definitivt bli blöt. Been there done that.
 
Innan man går till allmänna reklamationsnämnden ska man väl ändå reklamera till berört företag. Jag håller med om att ta ärendet dit om inte företaget godtar en reklamation men innan dess petar de väl ändå inte på det hela?

Angående passet förstår jag inte hur det kunnat bli så blött pga kuvertet. Det är ju inte så att posten ligger ute på backen när det regnar och hur ofta får man annan post som är blöt även om det är oväder.
Det var ju storm i fredags. Inte omöjligt att posten någonstans fick regn på sig.
 
Innan man går till allmänna reklamationsnämnden ska man väl ändå reklamera till berört företag. Jag håller med om att ta ärendet dit om inte företaget godtar en reklamation men innan dess petar de väl ändå inte på det hela?

Angående passet förstår jag inte hur det kunnat bli så blött pga kuvertet. Det är ju inte så att posten ligger ute på backen när det regnar och hur ofta får man annan post som är blöt även om det är oväder.
Det kan hända att du har rätt! Jag vågar inte säga när eller hur man skall göra sådant. Jag vet bara att ARN publicerar sina ställningstaganden och det blir på så vis publikt.

Om ts kontaktar jurist så får denne säkert vägledning i detta.

Oavsett, så är det hårresande det som hänt. Dessutom är det förvånande att så många har hästar där, och säkert borde ha synpunkter?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 069
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 320
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 575
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 962
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp