Stuteriägare åtalas för brott mot arbetsmiljölag

e man 15 ska man väl själv kunna räkna ut att det inte var lämpligt,men sen hur stuterifolket kan komma på en såda idè??
helt otroligt....man kan ju undra vad dom mer har för ideer på stället
 
jag tycker att det var flickans ansvar också, för är man 15år så vet man vad man klarar och inte i synnerhet om man ridit i 7år (altså halva livet) , hon kunde ju förövrigt lett dom istället för att sitta på barbacka,
 
Hon kunde ha protesterat till arbetsgivaren att hon inte ville rida hästarna dit. Tycker att lite ansvar ligger på henne cokså.
 
Vems felet är ska jag itne uttala mig om, men jag tycker ansvaret ligger mestadels på arbetsgivaren.

Är du 15 år och hästtokig så gör du oftast som den vuxne säger utan att diskutera emot.
Jag har flera yngre tjejer i stallet jag står i som rider utan hjälm titt som tätt och inte tänker efter vad som skulle kunna hända. Man får helt enkelt tala om för dem vad som kan hända så att de själva får tänka på saken.

Jag vet att jag själv som 15-åring inte skulle protesterat mot att rida barbacka med en annan häst på släp, och säger ägaren att det går bra att hästarna är snälla så kanske man inte ens tänker tanken att något kan hända. Förmodligen får man höra att de gjort så många gånger förut och det gått bra.
Alla 15-åringar är inte så själväskra att de vågar säga ifrån till en vuxen.

/Madelene
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Therese Ljung tog storslam på Åby i helgen och bevisade sin och hästen Bellmans kapacitet...
Svar
0
· Visningar
946
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NT) 33-årige doldisen Johan Fyrberg ersätter avgående Sylve Söderstrand som förbundskapten för hopplandslaget...
Svar
0
· Visningar
918
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Det blev flera medaljer till norrköpingsekipagen, när DM för ponnier avgjordes i Åtvidaberg i helgen. Bäst gick...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Viktor Melin från Söderköpings SRS med hästarna Moonlight och Kiwi både vann och tog andraplatsen i...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp