styngfluga

Sv: styngfluga

Precis, om jag sett ägg på hästarna och inte hinner skrapa exakt varje dag (äggen kläcks inte direkt, så är man noga klarar man sig utan avmaskning) avmaskar jag. Det räcker med en frost för att flugan ska ge sig för året. Det är det som inväntas. Medlet vi använder idag tar larverna direkt, även på väg ner genom tungan.
 
Sv: styngfluga

Vad bra. Då ska jag vänta på första frostnatten.

Har aldrig under hela mitt hästverksamma liv sett så mycket styngflugeägg som i år:eek: Och marken de går på har inte använts till något vidare bete innan heller. Där har vi tagit hö förr
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Så är de där igen, de små, små gula äggen på hästarnas ben, och på andra delar av kroppen. Små, små ägg som kan ställa till stor oreda...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Gunnar
·
Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Catsu
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 449
Hästvård hej jag undrar om hästarnas ben fryser på vintern när man rakar dem eller
2
Svar
27
· Visningar
2 854
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp