Suck, man vill gråta

K

Kuckeliku

Datorn var överfull, så jag tog mig råd och köpte en ny disk, i förrgår.
yehaa!
städade igår och la över alla kort på nya disken och fick systemet att börja kännas smidigt.
Idag ringer frun och säjger att lillgrabben satt på datorn, men det luktar bränt.

hon stänger av.
när jag nu kommer hem så anger datorn att nya disken inte går att lösa, tar ut den och mycket riktigt, en krets ser bränd ut och luktar så också.

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Alla, ALLA! mina kort från senaste halvåret är nu väck....


helvete

går det att byta kretskort på en modern hd? jag är inte bara intresserad av en ny disk, jag vill ha tillbaka mina kort!
 
Sv: Suck, man vill gråta

Kontakta tillverkaren. Det är garanti på disken, och beroende på tillverkare kanske de är villiga att rädda datan på disken.
 
Sv: Suck, man vill gråta

Om det är en krets som är bränd så borde det gå att återgärda, då allt sitter på diskarna som du behöver.
Som sagt, kontakta tillverkarna, det finns ju även reparationsfirmor som fixar hårddiskar och grejer.
 
Sv: Suck, man vill gråta

Om du har den gamla disken kvar som fotona var på tidigare är det eventuellt lättare att försöka rädda fotona från denna disk. Har man tur går det bra även om du formaterat den disken och lagt över annan data på den.

Det går förövrigt bra att byta krets på hårddiskar. Du måste dock få tag i en krets som är exakt samma som den trasiga, det kan ibland vara rätt klurigt. Men gör först som Stalker och LSD547 rekommenderar och kontakta tillverkaren och ta reda på vad de är villiga att göra åt din förlorade data (jag gissar dock att de bara går med på att byta ut disken och att vissa tillverkare till och med kan vägra byta ut disken om du bytt kretskort på den först. Men med lite tur och en välartikulerad övertalningskampanj kanske du kan få kretskortet utbytt och sedan disken tillbaka).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp