Suck, så händer det igen...

Líf

Trådstartare
Igår ringde de från SIFs kansli och meddelade att SM i Gaedingakeppni blir inställt pga för få deltagare. Likadant var det förra året. Vad tror ni detta beror på? Tycker det är jättemärkligt med tanke på att de vanliga sporttävlingarna dränks i deltagare. Borde inte gaedingakeppni vara ett jätteroligt komplement till sporttävlingarna? :confused:
 
Lustigt, jag startade en tråd om det på SIF`s forum... :)
Jag tycker det är jätte synd att det inte blir av! Som publik tycker jag den är en jätte kul tävlingssort att titta på!
 
Kanske blir det så för att folk inte vågar lita på att tävlingen blir av och därför inte planerar in tävlingstillfället.
 
Jag tror att SM:et behöver byggas upp mer underifrån. Vi svenskar är inte vana att tävla Gaedingakeppni, så få vågar anmäla sig. I sportgrenarna kan man börja i lätt klass, jobba sig upp till öppen och så vidare, hela vägen mot SM. Men jag tror inte folk vågar anmäla sig till SM i grenar de aldrig ridit tidigare, medvetna om att de får tävla mot ryttare som ligger i den absoluta toppen i sportgrenarna. Jag tror lösningen ligger i fler tillfällen att tävla gaedingakeppni på lite lägre nivå, och just för SM:s del, en uppdelning i t ex 'lätt', 'mellan' och 'elit' - för att få igång arrangemanget och få status på det. Vartefter det växer bör ju Gaedinga-SM bli lika prestigefyllt som 'vanliga' SM, men det krävs mer förarbete än vad som gjorts.

Dessutom tycker jag att marknadsföringen kunde ha gjorts bättre - jag tror att syftet samt vilka deltagare som var/är välkomna gärna kunde ha presenterats tydligare.
 
jag tävlade en gaedingakeppni i våras och det var skitkul! Men anmälde mej inte till SM:et i gaedinga för det kändes som en för stor tävling... :o
Trodde att alla "kanonerna" skulle tävla det och då vill inte lilla jag springa ivägen för dom...
Och så låg tävlingen lite olägligt till. Plats, transport osv...
/Malin
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 681
Senast: Egonson_
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
21 813
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har hankat mig fram sedan livet slogs i spillror i juni. Jobbar och har, på grund av en omorganisation fått betydligt mer ansvar...
Svar
6
· Visningar
1 330
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp