Bukefalos 28 år!

Suck...Skithalt

N

neferra

När jag tog in min 5åring igår var han skithalt. (2-3 grader) på vf. :(

Varm och svullen i ffa senskidan och hade puls i kotan. Ej öm för palpation.
Syntes extra mycket vid vändning till vänster, fick för mig att han ömmade mer på den grova singeln in från hagen.
Håller tummarna för att det ska vara en hovböld.... och inte en vrickning etc. Har ingen visitertång men tryckte i sulan så gott det gick med hovkratsen, utan reaktion dock.

Linimenterade och lindade båda frambenen och byggde en boxhage han fick gå ut i igen. Hon som släppte ut imorse lovade att höra av sig om det var värre och det har hon inte gjort. Hoppas hoppas det ser bättre ut idag eller mycket sämre(då kan man ju giissa på böld)
Ska avvakta nu under helgen och så får vi väl åka till djursjukhuset på mån.

Suck.

Ville egentligen inte så mkt med denna tråden mer än att beklaga mig.
Adjöss 120-debuten. Adjöss träningar. Adjöss skogsgalopper. Hej långpromenader. Hej helgalen konvalecent. Hej tråkig igångsättning.

Snälla ni, håll tummarna lite för lilla pållen! :crazy:
 
Sv: Suck...Skithalt

Var med om samma sak för några veckor sen med min häst, var 2-3 grader halt och ej svullen eller varm i något ben... Gissade oxå på en hovböld, men visade sig att hon hade fått ett sår på ballen (hade märkt att hon reagerade lite när man tryckte där, men trodde det berodde på hovbölden), inget jätte märkvärdig sår precis, men är ett fullblod så då är man ju lite känslig ;)
 
Sv: Suck...Skithalt

Vaad skönt för dig att det var en sån liten grej!

Jag är inte lika hoppfull...ingen förändring alls idag. Så vi får se vad vet säger på måndag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp