Meibla

Trådstartare
En kompis till mej har precis gått och skaffat sej en 1 år gammal blandras hane. Korsning mellan rottweiler, dobermann, amstaff och tibetansk mastiff. Hunden har haft 5 olika hem på 1 år!! Min kompis kan absolut ingenting om hundar, men hon tog han eftersom hon tyckte synd om den. Hunden gör precis som han vill, gör utfall mot allt och alla och drar som en idiot i kopplet. har sagt till henne att hon ska träna me han för en instruktör men hon vägrar. Hon tror hon ska klara av honom, men det närmaste hon har kommit att "uppfostra" en hund är hennes farmos 10 år gamla dvärg pudel.. :crazy:
Kanske även ska nämna att hunden morrar och hugger efter henne när hon säger åt han att ex gå ner från soffan eller sängen. När han gör så, så låter hon honom ligga kvar vilket i sin tur leder till att han fortsätter hålla på som han gör.
Nån som har nåt tips på hur man ska göra? Jag hade personligen helst velat at hon omplacerade han till någon som KAN hundar, men det vill hon inte heller. *suck*
 
Du kanske kan träna hunden åt henne och hjälpa henne med hunden och om du behöver passa den någon gång så kan du uppfostra den. Du kan försöka prata med henne och säga konsekvenserna av att hunden får göra som den vill osv. Lycka till! (Det är därför jag är rädd för hundar. När de morrar och man tex ska säga åt dem att flytta sig :crazy: )
 
Hade jag bara kunnat så hade jag gjort det, men nu e det så att jag har flyttat så jag har 80 mil hem till henne.. :crazy: det är ju en bit att åka.
Jag har pratat med henne om konsekvenserna av att låta hunden hålla på som han gör, men hon lyssnar inte på mej.
Hon anser ju att hon klarar av den, vilket inte jag anser..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 735
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 162
Senast: Hermelin
·
Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 270
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej allihopa! Pga ändrade familjeförhållanden så känner jag tyvärr inte att jag kan ha kvar min hund på 1,5 år. Har jag kvar honom får...
Svar
16
· Visningar
3 595
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp