P

Piffelina

Jag bara måste få gnälla av mig.
Jag har ingen lust att vara gravid längre. Jag är sjukskriven pga foglossning sedan tre veckor tillbaka. Jag har 4 veckor till bf. Men tiden går så långsamt när jag bara går här hemma och dräller. De tre senaste dagarna är mitt humör mindre kul. Jag har ingen lust att göra något än mindre prata med någon. Det är inte kul att vara gravid längre !!!! :(:(:(
Jag kan inte ligga ner på rygg för då kommer illamåendet. Jag kan inte ligga på höger sida för det gillar inte bebisen. Jag vill ha min kropp tillbaka !!! Dessutom dessa ständiga toabesök. Det har kommit sista veckan bara. Så efter att jag får min TENS-apparat på måndag så får bebisen mer än gärna komma ut. :banana::banana::banana:
 
Sv: Suck !!!

Vill inte heller vara gravid längre.
Sjukskriven pga av havandeskapsförgiftning.
Åker till sjukhuset varannan dag ung och vet aldrig om jag blir inlagd eller inte. Jobbigt. Men är bara 11 dgr kvar nu så får hoppas jag inte går över tiden.
 
Sv: Suck !!!

Vet precis hur det känns.
Har gått här hemma o drällt sedan september (!)
Det tär verkligen på humöret att hela tiden ha ont och inte kunna göra något.
Men det går ju över som sagt.
Och fyra veckor är ju inte sååå lång tid.
Håll ut!
 
Sv: Suck !!!

Den där jävla ovissheten är makalös jobbig. Man vet inte om man ska räkna med att bli kvar eller åka hem.
 
Sv: Suck !!!

Jag kan väl instämma i gnället i denna tråd för att inte starta en ny.. Har förvisso fyra veckor kvar, men är öppen 3 cm och "mjuk som smör" och när vi var inne på förlossningen i söndags natt sa de att det kan börja när som helst. Har sammandragningar och förvärkar dygnet runt (så jag knappt kan sova) men inget som jag kan få till regelbundenhet.. Slemproppen gav sig av igår... Har också dragits med foglossning länge (går knappt), så det skulle vara så skönt om det vore dags nu...

Bebis kom uuuut!
 
Sv: Suck !!!

Ojdå, vad jobbigt. Hoppas verkligen att det sätter igång för din del snarast.
 
Sv: Suck !!!

Jag hoppas verkligen att dessa fyra veckorna går snabbt. Men idag är jag extra grinig och bara kände för att gnälla av mig... Stackars sambon som får lyssna på mig när han kommer hem från jobbet:( Men han är så gullig och säger att det är det värt.
 
Sv: Suck !!!

Du är välkommen att gnälla du med!

Insåg att jag inte ska gnälla så mycket när man läser om hur du har det och flera andra.

De senaste dagarna har bebisen "bökat" längre ner mot blygbenet så jag funderar på om bebisen är fixerad. Jag ska till barnmorskan imorgon på kontroll så jag ska fråga henne.
 
Sv: Suck !!!

Åh får jag instämma :(
5 veckor kvar, har varit 'kryckburen' pga foglossning sen OKTOBER och heltidssjukskriven sen mitten på januari.
Ska träffa en läkare idag, men jag vet inte ... vill inte äta smärtstillande/sömnmedel för att jag är orolig för bebisen (oavsett vad de säger - tänk OM det händer ngt, då kommer jag oroa mig för att det är mitt fel ... ). Att få bli igångsatt tidigare är ju också en möjlighet, men det verkar ju så himla läskigt och det är kanske också riskfyllt för bebisen. Så vad gör man? Vet ju inte ens vad jag VILL så vad ska jag säga till läkaren :(
 
Sv: Suck !!!

Jag känner likadant som du ang smärtstillande och sömnmedel. Inget "rejält" smärtstillande eller sömntabletter är ju 100% friskfria för bebis. Bara mer eller mindre dåliga..

Inatt fick jag inget sova heller.. Dragit på mig en bunt nya "krämpor" den sista veckan som bl.a gör att jag är öm i händerna så fingarna gör ont att böja pga svullnad, och KLÅDA över hela kroppen, blir totalt tokig av det...

För min del lär ju bebis födas tidigare, är nu i 36+0 och enligt bm klarar sig bebisen fint nu, om jag hade en möjlighet att bli igångsatt idag skulle jag aldrig tacka nej. Ska till en läkare på fredag, ska fråga då. Eller få en hinnsvepning eller nåt åtminstonde..

Hoppas det går bra för dig hos läkaren idag!
 
Sv: Suck !!!

Men du verkar ha goda möjligheter att sätta igång av dig själv inom kort då? Du ligger en vecka före mig, lyllos ;)
Jag har ju inte kollat tappen eller något, hur kommer det sig att du fått kolla? Jag har inte gjort någon gynkontroll hos min BM alls. Men det kanske kommer?
 
Sv: Suck !!!

Jag hoppas verkligen att dessa fyra veckorna går snabbt. Men idag är jag extra grinig och bara kände för att gnälla av mig... Stackars sambon som får lyssna på mig när han kommer hem från jobbet:( Men han är så gullig och säger att det är det värt.

Jag har också en UNDERBAR sambo som förstår mitt gnällande och gråtande. Vad skulle jag ta mig till utan honom :love: .
Ligger alla en vecka före mig, gud så orättvist :bump:
 
Sv: Suck !!!

Vill inte heller vara gravid längre.
Sjukskriven pga av havandeskapsförgiftning.
Åker till sjukhuset varannan dag ung och vet aldrig om jag blir inlagd eller inte. Jobbigt. Men är bara 11 dgr kvar nu så får hoppas jag inte går över tiden.

Jag tyckte mig läsa att efter v 36 eller nåt sätter de alltid igång förlossningen om man får havandeskapsförgiftning? Har du blivit erbjuden det?
 
Sv: Suck !!!

Men du verkar ha goda möjligheter att sätta igång av dig själv inom kort då? Du ligger en vecka före mig, lyllos ;)
Jag har ju inte kollat tappen eller något, hur kommer det sig att du fått kolla? Jag har inte gjort någon gynkontroll hos min BM alls. Men det kanske kommer?


Ja, tack och lov. Dom sa att jag inte lär gå mer än max två veckor, i söndags, vilket väl bekräftades av slemproppen som gick i måndags (man brukar väl säga 1-14 dagar efter slemproppen så sätter det igång) Men jag kan lova att jag blir knäpp om jag måste gå så länge ens, helt utan sömn (mer än någon timme max) bara tre dygn i sträck nu har gjort mig knäpp, gråter mest hela tiden. Tror jag samlat på mig "hela listan" av gravkrämpor nu på slutet.. Skulle göra precis vad som helst för att det hela skulle sätta igång nu.. Ska ringa BM på telefontiden idag för klådan blir bara värre, se om hon har några råd... Man läser ju också om att klåda kan vara farlig:eek:i slutet av graviditeten..


Var inne på förlossningen i söndags (var även inne ett par vändor vid v30 resp 33 också pga förvärkar som var regelbundna och de ville ha in mig, var då öppen 1cm och blev "avstannad" med bricanyl vid båda tillfällena) pga rejäla värkar som dock inte var regelbundna, så då kollade dom mig.

(Man kan ju be BM göra en koll om man vill)
 
Sv: Suck !!!

Usch vad jobbigt det låter :( Jag kanske ska vara glad åt att jag bara har den j*vla foglossningen då ;)

Sömnbristen är nog det värsta ändå, jag är också oberäknelig och gråter mycket. Plus att jag tror att bebisen dött i magen eller nåt så fort jag inte känner henne ... och hon är ganska lugn av sig så jag tror väl att det skett en katastrof 5 gånger om dagen :eek: Jag är inte speciellt smart jag.
 
Sv: Suck !!!

Foglossning är jävligt nog, och absolut skäl nog att starta en gnälltråd ;)

Jobbigt att bebis är så lugn om du oroar dig, min bebis är en riktig vildbasare som jag misstänker blir kampsportsutövare när hon blir stor, slår med både händer och armar och har en sjujäkla hicka flera ggr om dagen. Nu när hon har det så trångt så knör hon också, så hela magen buktar ut åt ett eller annat håll..
 
Sv: Suck !!!

Vill inte skrämmas ang. klådan men du bör absolut be bm kolla upp det. Det kan vara levervärdena som inte är så bra.

Jag har bf nu på fredag men det känns som att jag är längre från en förlossning än någonsin. Bebis tänker helt enkelt inte komma ut!

Jag ska träffa läkare idag ang. ev. igångsättning men jag är inte så pigg på att bli igångsatt och om alla värden är bra så kommer jag ju garanterat att få gå över tiden.

Är sååååå less på att vänta!
 
Sv: Suck !!!

Jag har läst mig till det nu under förmiddagen också.. så jag väntar på BM's telefontid kl 13.. Läst så jag nästan blir rädd om både leverbesvär och havandeskapsförgiftning..


Förstår att du är less på att vänta, fy :/ Och jag som gnäller som gått 4 veckor kortare än du..
 
Sv: Suck !!!

ja man kan verkligen skrämma upp sig själv med all läsning om diverse åkommor/komplikationer, som finns tillgänglig på nätet.

Min kompis (gravid i v. 39) fick såndär hemsk klåda framförallt i handflatorna och under fotsulorna för några veckor sedan. De kollade levervärdena som inte var helt bra, men ändå inte tillräckligt dåliga för att motivera igångssättning. Så hon skickades hem med tavegyl och får leva med klådan tills förlossningen kommer igång av sig själv.
 
Sv: Suck !!!

hur kommer det sig att du ska träffa en läkare innan du gått över tiden? Är det en läkare från MVC eller från sjukhuset? Jag är lite nyfiken på hur bestämmandekarusellen går :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 230
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 947
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 708
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Min första graviditet rivstartade med fruktansvärt illamående, var i princip sängliggandes i tre månader och mådde så otroligt dåligt...
Svar
9
· Visningar
2 378
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp