Suga luft - tips och goda råd.

Lovisaleonora

Trådstartare
Problemet med stressat sto. Suger luft. Och döm om förtvivlan när det sedan upptäcks att hon är sydd redan!

Problemet är obefintligt i ostressad träning, uppe på stora banan och i okänd omgivning blir det stort. Givetvis är första steget att hitta en lugn och avslappnad körning,men finns det inte fler tips?
 
Det finns olika varianter av "stjärtlappar".
Vi har en för ston som är en gummiplatta med en liten"boll" på som sitter som en "propp" under svanskappan med en gummisnodd fram till gjorden under magen. Fungerar jättebra till s de klarar sig ändå.(lite luddig beskrivning kanske, men poängen är att det finns hjälpmedel mot detta )
Lycka till :bump:
// Jenny
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 795
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: LuckyMe
·
G
Trav Har problem med att mitt sto suger luft när hon springer snabbare än 30-tempo. Känns som jag har prövat allt:(, är det någon som har...
2
Svar
27
· Visningar
10 060
Senast: gladys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp