Sugar snaps

Wille

Trådstartare
Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma, tänkte jag. Men det jag hittade i påsen var fullmatade trådlösa baljor med stora gröna ärtor. Söta och helt fantastiskt goda! Som godis att äta rakt av.

Nu är frågan, vilken sorts ärta ska jag odla för att få sådana här sugar snaps?
 
Sockerärtor/brytsockerärtor är väl närmast.

Sugarsnaps är vad jag vet en korsning mellan märgärt och sockerärt, men vet inte om man kan köpa såna ärtor för odling, så köpa färska, torka och sedan plantera kanske.
 
Sockerärtor/brytsockerärtor.
De sockerärtor jag odlat har jag fått skörda innan de blivit fullmatade, så är det någon särskild sort som man kan vänta med att skörda tills de är fullmatade?

Brytsockerärtor hade jag ingen koll på. Har aldrig odlat dem. Känner att jag behöver odla dem nästa år då.
 
Jag gillar brytsockerärtorna, söta, goda och bra att frysa efter snabbförvällning :up:
Köper diverse sorter, tycket de är relativt lika varandra i smak.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 697
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu har jag en svacka i ridningen. Det blir mest skogsmulleridning. Jag vet inte riktigt vad jag vill med min ridning just nu. Att...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
3 831
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp