Super miljöförstöring

All offentlig makt i sverige utgår från folket är det väl sagt? Tror att om den stora massan går från tanke till aktion gällande dessa frågor, på daglig basis så måste det ju ge avtryck även i den politik som ska föras?
Ser ju ganska ofta artiklar om folk som plockat skräp och rensat upp vid källsorteringar osv som hyllas, så även om det bara är få människor just nu så skapas det ju mer insikt och medvetenhet hos flera när dessa får plats i dagstidningar osv.
Om 50 år får vi säkert kvittot på att vi gjorde för lite och prioriterade fel saker ändå, men jag har gett mig fan på att vara en av dom som kämpar på även när andra påpekar hur futtig skillnad en enda person kan göra och att det inte är någon mening att anstränga sig här i vårt land när det ångas på i samma takt runtom i världen.
 
Fyrverkerier är egentligen en rätt onödig belastning på miljön. Men om vi i istället kräver att transporter ska betala mer då börjar saker hända.
Att skjutsa ungar till hockey eller ridning blir dubbelt så dyrt, att transportera hem hö, livsmedel eller att resa blir dubbelt så dyrt....då börjar samvetet, det för miljön, att blekna hos många....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 258
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 001
Senast: Gunnar
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp