Bukefalos 28 år!

Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Singoalla

Trådstartare
När jag var liten hade jag ett Super Nintendo spel som jag har vaga minnen av, men som jag kommer ihåg vad det var för något. Man var två gubbar, jag tror man kunde spela två till dom eller så var man en gubbe och den andra gick tätt bakom hela tiden. Dom var djur båda två, två olika djur jag vet inte vilka men typ något rävliknande (grävlingsaktigt)? Minns att det var väldigt tydliga fina färger i spelet.

Jag minns två "banor" tydligt; En utav dom var på en kyrkogård och färgerna var blå och lila och man skulle klara någon boss som var ett spöke. Och så var det en kyrkoport på skärmen samtidigt i samma "scen". Den andra är uppe i bergen och hela bilden skakar och det ramlar massa stenar för det är typ.. stenras :p

Det var jättelänge sen så jag kan ha hur felaktig bild som helst. Men är det någon som känner igen någon liknande?
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Det enda jag kommer att tänka på är Sonic, men det var ett Sega Mega spel. Han var igelkott och hans polare var en räv med två svansar, Miles har jag för mig att han hette. :p
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Haha nä det va inte Sonic :D Det var annan grafik än Sonic eller vad man säger, dom ser man ju direkt från sidan så går man lixom från vänster till höger. Det är spelet såg man lite ovanifrån så gick man lite fram och tillbaka, upp och ner. Precis som på Zelda på Super Nintendo!
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

hummm...kanske banjo kazooie? Man spelade en björn/rävliknade figur och så hade han en fågel i en ryggsäck?

vild gissning!
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Googlade och det var inte det. Ser inte ut som ett super nintendo spel?
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Var det Pocky & Rocky?

pocky-rocky-title-screen.jpg
pocky%20&%20rocky.jpg

pocky%20&%20rocky-1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Haha jamen titta det var det ju! Ååh nostalgi! :rofl:
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

Det där har jag aldrig sett förrut! Ser kul ut. :D

Fast min favorit är nog Super Mario 3, speciellt när han hade fjädern och kunde flyga. :p
 
Sv: Super Nintendo spel, kan inte komma på vad det hette!

åhh... det spelet var så roligt men jag lånade det bara..

*går in på tradera och letar efter det*
 

Liknande trådar

Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 849
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp