Superduktig valp!

cherie

Trådstartare
Lilla Troja som vi fick hem i förrigår gör ENORMA framsteg. Jag är imponerad! :eek: Hon har anpassat sig jättebra - busar, leker och är jättesocial tillsammans med hela familjen. Hon är go och glad och när det kommer förbi någon granne så är det inte något problem heller.
Hon har inte kissat eller bajsat inne en enda gång och säger till när hon vill ut. Hon äter bra, dricker mycket och sover som hon ska.
Halsband och koppel är inga som helst problem - Vi gick tillochmed en pytteliten koppelpromenad igår och hon var så duktig så! Traskade på, nosade och var allmänt tuff. :D

Hon lyssnar (oftast) på oss när vi ropar in henne, mest när vi sitter ner och lockar lite. Hon har dessutom kommit lång väg på kommandot "Sitt!". Hon är superduktig så länge hon är lugn och koncentrerad. Jag är så stolt att jag nästan spricker. Jag menar, det har ändå bara gått knapp tre dagar.
Var era likadana som valpar, eller har vi bara haft tur med Troja?

Det enda som kan vara lite gnälligt är väl natten då, men inget stort på något sätt. Lite gnäll bara, men om man pratar med henne så är hon snart lugn och somnar. Håller sig hela natten och väcker oss inte på tok för tidigt.
Superduktig! Känns som om jag redan älskar den här rasen.
:bow: :)

trojaskugga2.jpg
 
Gud vad kul att det går så bra för er. Då kommer det nog gå bra i framtiden också. När våran hund var valp var han också jättesocial och trevlig, och jo, han är fortfarande världens goaste. Vad är det egentligen för ras på jycken? Den ser så go ut med pälsen. Jag gillar sånna hundar.
 
Ja, jag är verkligen jätteglad över att hon är så duktig. Att hon är social är bra, eftersom rasen har en tendens att vara lite reserverad mot främlingar.
Vi får hoppas att hon fortsätter i samma banor.

Rasen ja, tss, ni får gärna chansa om ni har några aningar. Däremot är hon ju bara valp ännu, men ändå. Det är alltid skoj att veta vad folk tror.

(Och jo, pälsen är underbar! :love:)
 
En sån liten sötnos :love:

Instämmer, kan inte tänka mig att det är någon annan ras.

De är för goa när de är små, som en liten nallbjörn. Det var så vår nuvarande kille fick sitt namn "Bassi".
Här en liten bild på honom som 6v valp.
valpansikte2.jpg
 
Härligt med en sådan trevlig valp, min förra hund var
exakt likadan, redan på hemresan fann han sig tillrätta
och somnade i mitt knä.
Visst var det lite gnäll första natten, men sedan gick allt
utmärkt, nu när han är äldre har han utvecklats till att
vara extremt morgontrött och sover gärna länge och väl,
oavsett om matte kliver upp eller inte. ;)

när det gäller ras chansar jag på en Eurasier? :o
 
Oh, din var inte heller bara lite söt! :)
Däremot tycker jag nästan alla valpar är jättegoa.
Vad är det för ras? (Jag som är absolut sämst på sånt).

Däremot har både du och Jadzia inte helt rätt ang. Troja. *Sss*
 
Oj, jag såg inte ditt inlägg.
Det är helt rätt, hon är en liten Eurasievalp :)

Hoppas Troja blir lite likadan, tycker det är trevligt med hundar som kan sova ut lite på morgonen (även om tidiga morgonpromenader kan vara roliga också) :)
 
Mm, det är skönt med hundar som gärna sover lite längre,
så får man själv sova ut emellanåt.
Dock kunde det faktiskt vara problem ibland att få min lille
herre att vilja gå ut då matte skulle iväg till skolan klockan åtta,
det blev mest att han tjurade och man fick släpa runt honom på morgonpromenad :o :angel: ;)
 
Åh har ni redan fått hem henne? :) Jag trodde det var flera veckor kvar.
Vad duktig hon är! :) Selma både kissade och bajsade inne första dagarna. Men hon lärde sig ganska snabbt att säga till. Och halsbandet gillade hon inte alls, hon satte sig bara ner och kliade :p
 
Ja, vi fick hem henne i onsdags :)
Det är verkligen itne flera veckor kvar, vi skjöt ju tillochmed upp hämtningen 1½ vecka så hon fyller 10 veckor imorgon (samtidigt som jag fyller femton år :p)
Ja, jag trodde också hon skulle tycka halsbandet och så skulle vara obehagligt - men icke sa nicke.
Rumsrenheten har jag hört andra som tyckt att det inte varit något problem alls (med den här rasen alltså), så det var jag lite inställd på.. :)
 
Ahaa vad bra :)

Men hon har väl så mycket fluffig päls så hon knappt känner halsbandet? :D
Åh, grattis i förskott!
 
Nä, jag tänkte väl nästan det när jag skrivit inlägget, men valpbilden var bra lik våra Isländska fårhundsvalpar när de var i samma ålder. De är ju spetsar bägge raserna.
Här vår senaste som unghund.
xbassista.jpg
xbatuffstenar1.jpg


Ingen isländsk fårhundsägare döper sin telning till Troja ;). Ja inget fel på namnet alltså, det är fint :D men vi föredrar oftast Isländska namn.

Lycka till med valpen :love:
 
Åh, okej :)
Jo, jag vet att de hundraserna har ganska lika valpar och som du säger är de ju spetstyper båda två.

Jättesöta hundar, de också.
 
Äsch, du är bara avundsjuk för hon har fluff och din bara är len :D Äsch, hon reagerade inte alls när vi satte halsbandet. "Jaha, de satte något om min hals, som om jag bryr mig". Men som du säger har hon ju faktiskt tjock bebispäls också. :smirk:
 
Nää, det är skönt utan fluff. Man hittar fästingar lättare och så fastnar ingen smuts. :D
Men hon fryser lätt och blir rosa på halsen när hon drar för mycket i kopplet :(
Fint namn förresten. Var det du som kom på det?
 
Jo, det är iof sant.
Hon har dragit in ganska mycket smuts, och blir smutsig om hon är ute på tomten bara för att kissa. Och inte bara lite blöt när det regnar.. :crazy:
Jag har inget emot tunn päls egentligen, tycker det är mysigt och lent som sammet. Älskar Franska Bulldogar :)

Troja menar du? Tjaa, "kom på det", jag såg filmreklam på TV och då sa jag bara rätt ut "Troja då?" och resten av familjen var med på det.. Enda namnet alla var någolunda överrens om. :p
 
Jag har inget emot fluffig päls heller :) Din hund kan ju aldrig frysa? Selma måste ha fjantiga täcken på sig när det är kallt :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 188
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 204
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 893
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp