Supergården nära att säljas

Lyxgården Skönabäck har legat ute för försäljning i tre månader.
Nu ser den 175 miljoner dyra anläggningen ut att bli såld.
– Jag kan avslöja att vi har fått in bud och just nu bearbetar vi situationen, det är en stor affär, säger mäklaren Dan Magnusson till Trav365.
 
Brukar alltid undra vem som vågar köpa såna här jätteanläggningar. Vissa ställen verkar svåra att sälja och inte vem som helst som kan hosta upp 175 mille 😅
Det ligger väl investerare bakom sådana affärer kan man tänka, å andra sidan är det inte *så* mycket pengar från ett internationellt perspektiv, jag tänker att framförallt är det väl en väldigt liten nischad grupp människor/företag som behöver den typen av anläggning!
 
Det ligger väl investerare bakom sådana affärer kan man tänka, å andra sidan är det inte *så* mycket pengar från ett internationellt perspektiv, jag tänker att framförallt är det väl en väldigt liten nischad grupp människor/företag som behöver den typen av anläggning!
Ja det måste ju vara något företag som köper?

Sen tycker jag inte att just den där gården var värd dom där pengarna. Tycker jag sett mycket finare gårdar för några slantar mindre?
Men så spenderar jag inte 175 miljoner heller så vad vet jag egentligen.
 
Det ligger väl investerare bakom sådana affärer kan man tänka, å andra sidan är det inte *så* mycket pengar från ett internationellt perspektiv, jag tänker att framförallt är det väl en väldigt liten nischad grupp människor/företag som behöver den typen av anläggning!
Ja givetvis men 175 miljoner är otroligt mkt pengar och jämför man med andra hästgårdar/anläggningar som varit till salu i hur många år som helst vilket jag gjorde så är jag förvånad över att det eventuellt kommer bli sålt så pass snabbt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under tre månader har lyxgodset Skönabäck legat ute till försäljning. Prislappen: 175 miljoner. Av allt att döma verkar affären snart...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp