SUPERMÅNE

Gammeln

Trådstartare
Ska ni se supermånen ikväll :bump:Missa inte den ikväll. Fram med kamerorna. Det kan bli spektakulärt om vädret tillåter o romantiskt också för den delen ;)
 
Nåja, den lär vara såväl synlig som stor och nästan full ett par dagar till! :D Den var jättefin igår kväll 15/11
 
Den 14/11 var det tyvärr jämngrått hemma hos mig, men igår så blev det molnfritt lagom till kvällen och en vacker måne visade sig. Alltså var jag ute och fotade :-)

/Lizzie
 
Japp - bara mycket större och ljusstarkare så jag fick fippla lite med inställningarna på kameran innan jag fick till en bra bild.

Personligen förstår jag inte riktigt detta med begrepp "supermåne" - då det händer flera gånger per år. Känns det som i alla fall. En vacker fullmåne är det i alla fall :D

/Lizzie
 
Tror jag inte. Bildserien är tagen någon km från serien med månar bredvid varandra över ölandsbron, som spritts en del i media.
Sen beror det ju på perspektiv och bildkomposition också.

Jag bor ju på slättlandskap och helst ska man ju fota månen mot typ byggnader som ovan. Då får man ett annat perspektiv. Jag kan bara fota en måna mot himlen och då blir det inte så stor skillnad :D

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 500
Senast: Hazel
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 718
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
456
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 805
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp