Bukefalos 28 år!

Superpowers - koll på tiden i mitt fall

buschiq

Trådstartare
Lite nyfiken, har ni några speciella förmågor?

Själv har jag tidskoll, vet alltid vad klockan är, hur många minuter som gått sen jag började räkna och kan vakna när som helst oavsett när jag somnade bara jag bestämt ett klockslag när det är dags.

Kanske har du en ovanlig spatial förmåga, koll på vart allt ligger (rymd och ytors placering), ett utomordentligt visuellt minne - något sånt? Berätta! :D Vad har du koll på?

Finns det någon som är jätteduktig på att organisera andra personers röra vore det förstås lite extra intressant, ha ha... Skojar bara, ;) Nej, det är jättekul att höra vad det kan finnas för specialförmågor här på bukes!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag vet ALLTID var saker är någonstans. Har jag sett en pryl en gång (det funkar inte på okända saker) så vet jag var den ligger om den försvunnit. Gäller framförallt andras grejer tyvärr ;).
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har ett nästan obehagligt bra minne när det kommer till att veta vad som har sagts och inte :D Mitt ex kunde bli helt paff. "När vi diskuterade det här för två år sedan så sa du faktiskt exakt såhär". Eller på jobbet "På månadsmötet i slutet av januari så lovade du att du skulle ansvara för det här". Jag kan komma ihåg hela konversationer, från början till slut, från flera år tillbaka.

Dock att komma ihåg vart jag lagt nycklarna är en helt annan sak :angel:
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Min faster har en supercool förmåga; tetrispackande :D!

Alltså, hon har en förmåga att kunna optimera hur mycket man får in på en avgränsad yta! Om jag skulle kunna packa, säg 15 föremål på en angiven yta, så kan hon med lätthet få in uppemot 40. Genom att vrida och vända på föremålen (likt tetrisklossar, därav det egenpåhittade namnet) är hon fanstastisk att ha med när det ska flyttas, organiseras eller bara staplas :up:!

Det närmsta jag har kommit en egen superförmåga är att jag kan klappa händerna ashögt :p!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag kommer också ihåg diskussioner, vartenda ord oftast. Och händelser väldigt detaljerat.

Det kan vara lite jobbigt ibland när inte andra kommer ihåg och jag är bombsäker på hur det gick till/vad som sades!

En kompis vittnade mot mitt ex för några år sedan och då skulle hon återberätta vad som hänt och hon berättade inte alls som jag kom ihåg och rörde ihop vad jag sagt i telefon osv. Det löste sig till min fördel ändå, men jag har svårt att förstå hur man kan glömma sådant.

Min sambo kommer inte ens ihåg om han har sett en film när man visar fodral och berättar vad den handlar om. Ibland kan man titta 20-30 min in i en film och då kommer han på att han sett den :cautious:


Har en och annan "förmåga" också som jag dock inte brukar prata högt om :p
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag vet ALLTID var saker är någonstans. Har jag sett en pryl en gång (det funkar inte på okända saker) så vet jag var den ligger om den försvunnit. Gäller framförallt andras grejer tyvärr ;).

Så det är dig man ska fråga vart nycklarna är alltså :D
Nej, skojar bara! Men jättebra förmåga, önskar jag hade den!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har väldigt bra ögonmått, t.ex. kan jag i princip på centimetern säga hur lång någon eller någonting är.

Precis som Miaos faster är jag också duktig på att optimera utrymme vilket säkert hänger ihop med ögonmåttet. När vi flyttade senast så bar sambon och hans bröder upp saker till vindsförrådet och fick bara in en tredjedel av allt som skulle vara där, sedan var det fullt från topp till tak. Efter att jag stuvat om så kunde jag ställa in allting i förrådet och ändå ha mer än 30 procent golvyta kvar.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag är jättebra på att komma ihåg namn. För ett antal år sedan ansvarade jag för att ta emot tävlingsanmälningar, och hade någon bara varit och tävlat hos oss någon gång innan (eller om jag råkat se deras namn på t ex en startlista) kunde jag som regel både koppla ihop det med klubb, härstamning på hästen och allt möjligt. Jättepraktiskt när man stod någonstans ute i skogen och skulle ta emot en efteranmälan, men folk trodde nog inte jag var riktigt klok när jag började tala om att vi haft våra hästtransporter bredvid varandra på någon tävling för 4 år sedan. Ibland fick jag mörka och låtsas att jag inte mindes så att folk inte tror att jag förföljde dom :D

Däremot är jag urdålig på att minnas hur folk ser ut, så det här med att bara komma ihåg namn är en ganska värdelös superkraft. "Nej, jag har ingen aning om vem Sven Svensson är, men jag vet minsann vad han heter".
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Det där är jag riktigt, riktigt avundsjuk på!
Jag kan inte urskilja 20 meter från 50, men jag önskar!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Däremot är jag urdålig på att minnas hur folk ser ut, så det här med att bara komma ihåg namn är en ganska värdelös superkraft. "Nej, jag har ingen aning om vem Sven Svensson är, men jag vet minsann vad han heter".

:laugh::laugh: Hrm, ja bättre superkrafter har man ju hört talas om ;)!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jo, fast sämre också? Man får ju inte kräva för mycket av sin "superpower" menar jag ;)

Nä det är klart ;). Jag kom på en annan superpower som också är rätt menlös, jag lyckas "alltid" kolla på klockan när den är 22.22 :p!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Ha ha, så jag är inte ensam om det menar du...? Varje gång klockan visar likadana siffror så nog tittar jag :D Trodde det hade med min tidskänsla att göra... Fast det har det kanske?;)
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag kan vakna på morgonen av mig själv på det klockslag jag planerat, det skiljer aldrig mer än 10min. Fast jag litar inte på det så jag ställer klockan ändå :o
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har väldigt lätt för att komma ihåg vägar (vilket är en stor fördel i mitt arbete) och kan nästan alltid beskriva vägen i detalj om jag kört den en gång. Typ hur många km det är mellan olika vägar o vad busshållplatser heter där man ska svänga o liknande.

Kommer ihåg det mesta jag har läst, eller har nog lätt att plocka fram sådant ur minnet.

Däremot är jag urkass på namn och även gatunamn.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har också ett bra ögonmått. Eller bara flax?

Ska jag t.ex. ta 18 papper från en bunt så är det 18 när jag räknat. Funkar i princip alltid. Nästan så jag blir förvånad om jag måste lägga tillbaka nåt eller komplettera.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har som du en inbyggd klocka. Har jag bestämt mig för att vakna klockan 7, 5 eller halv 3 på natten så gör jag det. Skulle jag tvivla på min förmåga och ha ställt en klocka (om jag ska med flyg eller så) vaknar jag alltid 2 minuter innan den ställda tiden så jag kan stänga av den och inte behöver lyssna på den


Sen vet jag alltid var tågstationen ligger oavsett vilket samhälle eller metropol jag är i, även om jag aldrig varit där. Bara att släppa av mig någonstans så hittar jag till stationen. Av någon anledning funkar det dock inte på Hässleholm station. Det är något fel på den. Varje gång jag rullar igenom där får jag nästan en chock av förvåning eftersom hela mitt system våldsamt singnalerar att den ligger felvänd. Ligger den på en gammal vikingbegravningsplats eller något? Nått skumt är det med den..
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Av någon anledning funkar det dock inte på Hässleholm station. Det är något fel på den.

Hahaha, helt rätt tänkt :D!!

Hade dock varit intressant att veta om det faktiskt är något särskilt med den stationen!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Mina superpowers är kraftfulla, och folk brukar tycka att jag är lite spooky ibland, andra säger bara att jag är korkad. Själv vill jag kalla det reversibla superpowers. Jag glömmer vad folk (som jag inte uttalat känner) heter. Jämt. Visst är det också en superpower, visst, visst? :o
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Mina superpowers är kraftfulla, och folk brukar tycka att jag är lite spooky ibland, andra säger bara att jag är korkad. Själv vill jag kalla det reversibla superpowers. Jag glömmer vad folk (som jag inte uttalat känner) heter. Jämt. Visst är det också en superpower, visst, visst? :o


...samma här,men t om mina syskons ungar ibland :crazy:

...men mina superpowers är att jag är väldigt känslig när jag träffar folk o läser av dom direkt ..dock stänger jag oftast av första gången , men träffas man fler ggr är radarn på vilket som
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp