Supertäckande foundation/concealer?

Sparrisen123

Trådstartare
Ska gå att få tag på på typ Ica Maxi eller Kicks och inte kosta massor av hundralappar. Måste finnas i skitblek färg, och som sagt, vara väldigt täckande. Helst lättapplicerad också. Förslag?
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Jag tycker Fit Me serien är kanon! Det som är bra med deras foundation är att ju fler gånger man applicerar desto mer täcker den. Men den måste ha torkat in ordentligt innan man smetar på igen. :)
Vad den kostar vet jag inte, men den är inte så hiskeligt dyr, har sett den på Ica Maxi.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Nä, den är ganska billig :)
Men kan man få ett riktigt täckande (och hyfsat naturligt) resultat med den alltså?
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Ja jag tycker det i alla fall!
Det är ju tydligen något hokus pokus med dessa så dom ska smälta ihop med ens egna hudton och det tycker jag absolut att den gör.
Innan den har torkat kan jag tycka att jag ser lite flammig ut på mina jobbigt röda kinder men efter några minuter så ser det kanon ut! :laugh:
Finns det inga tester i affären du kan prova med?
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Åh vad bra!
Det finns absolut tester, men vill ju veta innan så det inte är helt bortkastat att prova :) Men då kan jag kika på den iallafall.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

HMs egna är väldigt täckande, praktisk att ha som concealer. Jag föredrar att blanda två olika för att få fram "min" nyans men finns väldigt ljus färg.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Jag tycker inte att Fit me är så täckande, då är Maybellines Dream matte mousse bättre i det avseendet.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

teint idole ultra från Lancome har jag, tycker den är riktigt täckande om man har på endel. Dock kostar den ju ett par hundralappar... men det är sååå värt det när man får ett bra resultat. Största skillnaden mot billigare foundations, är att den verkligen sitter hela dagen som den lovar.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Hmm, HMs foundation hade vi som teatersmink ibland när jag pysslade med sånt, så den bör ju vara täckande. Och HM finns också här, så den ska jag också titta på. Är ju säkert billigt också!
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Jaa, Dream Matte Mousse är ju täckande, tack för tipset.
Frågan är dock om den fungerar bra med min hud... Värt ett försök kanske.
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Jag behöver inte ha nåt som sitter hela dagen, men tack ändå för tipset :) Är den ordentligt täckande utan att se kakig ut? (tänker eftersom du skriver att den är täckande om man har på "en del")
 
Sv: Supertäckande foundation/concealer?

Jag behöver inte ha nåt som sitter hela dagen, men tack ändå för tipset :) Är den ordentligt täckande utan att se kakig ut? (tänker eftersom du skriver att den är täckande om man har på "en del")



Jag tycker att den smälter in fint i huden utan att se spacklad ut, men med en täckande foundation så blir det ju lite "spacklat" vilken du än har. Men med denna räcker det att du har på rätt lite, den täcker ändå tillräckligt för mig i alla fall, så den är dryg.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
918
Senast: tuaphua
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: mamman
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
723
Senast: Caoimhe
·
Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp