Sväljer luft

Hur menar du Nu?
Vi kan ta ett annat exempel.
Om du badar blir du blöt men det betyder inte att alla som är blöta har badat (det kan ju tex regna eller så har de tränat så de är genomblöta).
Det är samma sak här. De allra allra flesta hästar som krubbiter/luftsnappar har problem med magen men det betyder inte att alla hästar som har problem med magen krubbiter eller luftsnappar
 
I övrigt tycker jag det är obehagligt att du skyller din hästs beteende på att hon är A sto och B fux. Fuxston kan mycket riktigt vara speciella, liksom andra hästar kan vara, men det handlar i alla de fall som jag känt sådana, och jag har haft med ett gäng att göra, om helt andra saker än de du beskriver.
 
Hon har ju såklart inte träffat en ET pga att hon sväljer luft hon har fått behandling då hennes kotor har legat ur fas och låssningar!

Jag syftade mer på ang inlägget du skrev om galoppen. Det låter osannolikt att låsningarna och luftgrejen skulle höra samman i mina öron. Hästen verkar inte må bra och du bör fundera på varför hon får sina låsningar. En vetkoll hade suttit bra 🙂
 
I övrigt tycker jag det är obehagligt att du skyller din hästs beteende på att hon är A sto och B fux. Fuxston kan mycket riktigt vara speciella, liksom andra hästar kan vara, men det handlar i alla de fall som jag känt sådana, och jag har haft med ett gäng att göra, om helt andra saker än de du beskriver.
Ursäkta! Vad var de där för otrevligt svar! Jag skyller inte på något sätt alls på att hon är ”A sto B fux” herregud jag påpekade de! Fux ston som du säger är speciella vilket min är igemfört med mitt andra sto! Och jag bad inte om din åsikt kring vad jag tar upp utan jag frågade om de är A farligt B vad de kan bero på!
 
Jag syftade mer på ang inlägget du skrev om galoppen. Det låter osannolikt att låsningarna och luftgrejen skulle höra samman i mina öron. Hästen verkar inte må bra och du bör fundera på varför hon får sina låsningar. En vetkoll hade suttit bra 🙂
Nej! Jag menade att hon har HAFT låsningar hon har inte det längre. Därför fick hon en behandling och hon är mycket bättre men domsaga kvar står frågan varför hon sväljer luft
 
Nej! Jag menade att hon har HAFT låsningar hon har inte det längre. Därför fick hon en behandling och hon är mycket bättre men domsaga kvar står frågan varför hon sväljer luft
Vi försöker tala om för dig att din häst visar många tecken på att något är fel. Det är såklart inte roligt att höra, jag förstår det. Men sätt dig ner en stund och tänk igenom det. Jag förstår känslan av "nej det kan absolut inte vara något fysiskt fel på hästen" eftersom att blotta tanken på att det är det är så otroligt läskig att man inte vet vad man ska ta sig till.

Felet behöver såklart inte vara magsår, det kan vara ett helt gäng olika saker. Men vid uppvisande av sådant beteende som du beskriver så är tyvärr det absolut vanligaste att det är smärtutlöst. Och jag tänker inte på hennes luftsväljande här nu, utan snarare det du beskriver om att hon är "trotsig" i ridningen. Jag kan säga helt ärligt att jag hittills aldrig någonsin har stött på en häst som är trotsig i ridningen, tyvärr. Istället har det varit smärta som har varit den utlösande faktorn i typ 90% av fallen. Sedan finns de de fallen där hästen inte har fått sina grundläggande behov tillfredsställda.

Om du inte redan vet det så har hästar i princip 3 st grundläggande behov.
1 Födosök
2 social interaktion
3 Möjlighet till rörelse

Här gissar jag att hon saknar nummer 2 till stor del eftersom du har henne ensam i hagen. Varför har du det? Om hon leker och springer mycket i hagen så är hon just en sådan häst som det är extra viktigt med sällskap för. Så att ge henne en stor hage med kompisar kan potentiellt lösa problemet OM det inte är smärta.

Men först börjar man med att kolla ifall hästen har smärtproblematik. Anledningen till detta är att hästen kan lära sig något som heter inlärd hjälplöshet, om hästen går med smärta för länge utan att få hjälp. Den lär sig alltså att det inte spelar någon roll vad den gör, det är bara att bita ihop för inget hjälper. Och detta är anledningen till att alla vill att du ska kolla upp hästen först, förutom då att skador tenderar att bli värre ju längre man väntar.

Iomed låsningarna så tycker jag att det är extra vettigt att börja med veterinär. Anledningen till det är för att låsningarna kommer någonstans ifrån. Låsningar uppkommer inte ur tomma intet. Min erfarenhet är att de ofta uppkommer för att skydda en annan skada.

Jag hoppas att du tar mitt inlägg på rätt sätt, jag menar verkligen inte att vara taskig eller otrevlig. Jag förstår att du älskar och bryr dig om din häst, annars hade du inte startat den här tråden. Och jag förstår att det är jobbigt att höra att hästen antagligen mår dåligt, tro mig! Men du har stor chans att lösa det med rätt hjälp!
 
Om vi säger så här då: det är inte farligt för hästen att svälja luft, men orsaken som ligger bakom att den gör det kan vara farlig.

En häst börjar inte svälja luft utan anledning. Därför kan det vara bra om du tar hästen till en veterinär för att kolla upp varför den gör det.
 
Ursäkta! Vad var de där för otrevligt svar! Jag skyller inte på något sätt alls på att hon är ”A sto B fux” herregud jag påpekade de! Fux ston som du säger är speciella vilket min är igemfört med mitt andra sto! Och jag bad inte om din åsikt kring vad jag tar upp utan jag frågade om de är A farligt B vad de kan bero på!
Uppenbarligen spelar det roll eftersom du överhuvudtaget nämner saken i en tråd där informationen har noll och intet intresse.
Du tycker att jag är otrevlig, jag ser mest en häst som desperat skriker att något är fel men ägaren letar allehanda ursäkter för att inget är fel.
För mig ser det konstigt ut att du startar en tråd och tar upp massor av saker och sedan bortförklarar dem en efter en med att du vet vad de beror på och att det inte är relevant. Varför startade du då ens tråden när det enligt dig inte finns något problem :confused:
 
Jag ser nu att jag uttryckte mig fel om att flytta men jag menade som du skrev. Att hennes koto har legat fel och hela högersidan var spänd. Dock sväljer hon inte luft mm när jag rider henne. vilket hon skulle ha gjort om hon hade haft magsår? Jag vet mycket väl att de är vanligt men denna ET är en seriös och har jobbat inom detta länge. Från början var min häst o kontrollerbar och jag kunde inte vända utan att hon stack. Medan nu när jag både har bytt till ett mer stimulerande bett och hon har fått behandling har hon kunnat hålla sina galopper utan att studsa och skaka på huvudet!

En häst under arbete sväljer inte luft. De krubbiter eller väver inte heller. Då arbetar de.

Du kan bara ta reda på om hästen har magsår genom att låta en veterinär kolla din häst. Vissa hästar har inga symptom alls på magsår trots att de har det.
 
Om du inte redan vet det så har hästar i princip 3 st grundläggande behov.
1 Födosök
2 social interaktion
3 Möjlighet till rörelse

Jag vill förtydliga här att födosök inte är samma sort som hundar, katter och andra rovdjur söker föda. Man ska inte gömma mat för betesdjur eller lägga i fullbokat med hål i et.c.

Det fanns en studie på SLU för en herrans massa år sedan som visade att hästar blir stressade av att leta mat. De hade testat att gömma mat och lägga pellets i sådana där bollar som hundar har, fast större.
Hästars födosök går ut på att gå många mil för att hitta ställen att äta på men inte söka föda genom att nosa sig fram I skrymslen och vrår. De kan dock tycka det är kul men det hjälper inte att bli av med stress.

Detta testades också på Kolmården om jag inte minns fel. Man skulle berika djuren och då gjorde man samma till alla djur, man gömde mat. Det föll sig så att man istället var tvungen att göra på annat sätt; man har katapulter som skjuter ut pellets på ett stort område så de hela tiden kan gå och ”beta” men inte får allt på en gång i krubba och inte stora mängder gräs.
 
Jag vill förtydliga här att födosök inte är samma sort som hundar, katter och andra rovdjur söker föda. Man ska inte gömma mat för betesdjur eller lägga i fullbokat med hål i et.c.

Det fanns en studie på SLU för en herrans massa år sedan som visade att hästar blir stressade av att leta mat. De hade testat att gömma mat och lägga pellets i sådana där bollar som hundar har, fast större.
Hästars födosök går ut på att gå många mil för att hitta ställen att äta på men inte söka föda genom att nosa sig fram I skrymslen och vrår. De kan dock tycka det är kul men det hjälper inte att bli av med stress.

Detta testades också på Kolmården om jag inte minns fel. Man skulle berika djuren och då gjorde man samma till alla djur, man gömde mat. Det föll sig så att man istället var tvungen att göra på annat sätt; man har katapulter som skjuter ut pellets på ett stort område så de hela tiden kan gå och ”beta” men inte får allt på en gång i krubba och inte stora mängder gräs.
Absolut, jag ville inte skriva en hel uppsats så jag höll det enkelt. Ditt inlägg är ett bra tillägg :)
 
Vi försöker tala om för dig att din häst visar många tecken på att något är fel. Det är såklart inte roligt att höra, jag förstår det. Men sätt dig ner en stund och tänk igenom det. Jag förstår känslan av "nej det kan absolut inte vara något fysiskt fel på hästen" eftersom att blotta tanken på att det är det är så otroligt läskig att man inte vet vad man ska ta sig till.
Fast det är ju väldigt konstigt skrivet då faktiskt Ts verkar väldigt väl medveten om att hästen behöver hjälp av något slag. Inte direkt så att Ts sitter och skriver att hästen är frisk och inget problem finns eller fanns. Tvärtom så verkar det ju vara en person som faktiskt är väl medveten om att hästen behöver någon typ av förändring i livet oavsett.
 
Vi försöker tala om för dig att din häst visar många tecken på att något är fel. Det är såklart inte roligt att höra, jag förstår det. Men sätt dig ner en stund och tänk igenom det. Jag förstår känslan av "nej det kan absolut inte vara något fysiskt fel på hästen" eftersom att blotta tanken på att det är det är så otroligt läskig att man inte vet vad man ska ta sig till.

Felet behöver såklart inte vara magsår, det kan vara ett helt gäng olika saker. Men vid uppvisande av sådant beteende som du beskriver så är tyvärr det absolut vanligaste att det är smärtutlöst. Och jag tänker inte på hennes luftsväljande här nu, utan snarare det du beskriver om att hon är "trotsig" i ridningen. Jag kan säga helt ärligt att jag hittills aldrig någonsin har stött på en häst som är trotsig i ridningen, tyvärr. Istället har det varit smärta som har varit den utlösande faktorn i typ 90% av fallen. Sedan finns de de fallen där hästen inte har fått sina grundläggande behov tillfredsställda.

Om du inte redan vet det så har hästar i princip 3 st grundläggande behov.
1 Födosök
2 social interaktion
3 Möjlighet till rörelse

Här gissar jag att hon saknar nummer 2 till stor del eftersom du har henne ensam i hagen. Varför har du det? Om hon leker och springer mycket i hagen så är hon just en sådan häst som det är extra viktigt med sällskap för. Så att ge henne en stor hage med kompisar kan potentiellt lösa problemet OM det inte är smärta.

Men först börjar man med att kolla ifall hästen har smärtproblematik. Anledningen till detta är att hästen kan lära sig något som heter inlärd hjälplöshet, om hästen går med smärta för länge utan att få hjälp. Den lär sig alltså att det inte spelar någon roll vad den gör, det är bara att bita ihop för inget hjälper. Och detta är anledningen till att alla vill att du ska kolla upp hästen först, förutom då att skador tenderar att bli värre ju längre man väntar.

Iomed låsningarna så tycker jag att det är extra vettigt att börja med veterinär. Anledningen till det är för att låsningarna kommer någonstans ifrån. Låsningar uppkommer inte ur tomma intet. Min erfarenhet är att de ofta uppkommer för att skydda en annan skada.

Jag hoppas att du tar mitt inlägg på rätt sätt, jag menar verkligen inte att vara taskig eller otrevlig. Jag förstår att du älskar och bryr dig om din häst, annars hade du inte startat den här tråden. Och jag förstår att det är jobbigt att höra att hästen antagligen mår dåligt, tro mig! Men du har stor chans att lösa det med rätt hjälp!

Jag håller med dig i det mesta. Men vill iaf förtydliga själva grejen gällande låsningar även om det i just detta fall finns många andra faktorer som talar för att det är mer än just bara någon låsning.

Även helt friska hästar kan drabbas av låsningar. Det kan bero på att man tränar i spänning/obalans och det gör ju väldigt, väldigt många ryttare.

Det kan också vara något som uppstår efter de halkat, vurpat etc. Eller efter att de stått om de inte själva belastar sunt.
Eller efter felskoning eller dåligt munjobb eller dåligt anpassad utrustning etc.

Lite knapplån och allmänt för alla i tråden:

Så att hästen har några låsningar behöver inte betyda att den måste till vet för att den är skadad.
Min sambo är extremt nitisk med att inte behandla hästar som är veterinärfall. Och han har gjort sig osams med många genom åren då han vägrat behandla eller öht talar om att hästen är skadad och måste till vet.
Men tyvärr är ju inte alla behandlare sådana. Många, många behandlare har för dålig kunskap för att kunna differential-diagnosticera. Är man bara utbildad på häst har man oftast MAX 2 års tid. Det är inte lång tid för att lära sig det medicinska, alla olika behandlingsmetoder, träningslära etc som en ET ska kunna. Det ger alltså en mycket grund kunskap inom flera områden.
Det ger en svårighet att kunna skilja på likartade symptom och likartade diagnoser, dvs differetialdiagnosticera.
Han har ju många gånger kommit ut till hästar som regelbundet gås igenom av folk som anses kunniga. Hästarna har i många fall varit i behov av veterinär. Vissa har tom varit så dåliga att man måste avliva dem.
Sådana hästar har alltså behandlare sagt att man kan tuta och köra och rida på.
Inte för att de är elaka eller för att de vill klämma folk på pengar. Utan helt enkelt bara för att de tror det med sin begränsande kunskap(och ibland feeling).

Är du utbildad inom human-kiropraktik har du 5 års utbildning. Det är betydligt mer tid till att både lära sig medicinska, din behandlingsmetod etc. Men du har också en utbildning som lägger stor vikt vid att kunna differtialdiagnosticera och inte behandla något som är läkar-fall eller veterinär-fall.
Ofta kan ju olika diagnoser påminna om varann symptommässigt. Och där måste man veta när man ska säga nej och skicka vidare. Är man etablerad har man ju då ofta koll på vilka veterinärer som är bra på vad och kan skicka vidare rätt vet/klinik.

För stöter man på en häst som TS i roll av kiro eller equiterapeut ska man ha rätt extrema förmågor för att kunna utesluta magsår eller smärta när en häst uppför sig så. Och det ska väl vara max en handfull i landet som grejar det.
Och att massera bort låsningar går som sagt inte. Man kan massera muskulaturen mjukare om man är duktig.
Och kotor sitter inte snett, ur fas etc. En låsning sitter i leden. Och den begränsar rörligheten i leden. När man kiropraktiskt manipulerar en led så återställer man rörligheten i leden. Man flyttar inga kotor/bäcken/etc.
 
Ta din häst till en veterinär eller ring en som kan komma till ditt stall. Berätta att den luftsnappar, är lite knepig i ridningen samt har låsningar i högersidan. Då kan ni utesluta eller konstatera att den har ont någonstans. Har den ont så får den behandling och man kan göra en plan för att förebygga att det inte ska hända igen. Har den inte ont så vet du det och ni får jobba vidare med att hitta rutiner som fungerar så bra som möjligt för din häst.
En häst luftsnappar ofta pga stress. Vad stressen beror på kan vara olika, ibland är det stallmiljön, för lite grovfoder, för lite tid i hagen, inga kompisar i hagen eller liknande. Ibland får hästar magsår pga stress och då kan de också luftsnappa. Stressen kan också bero på att den har ont någonstans och kompenserar.

Hur som helst - när man misstänker att något inte är helt 100 med sin häst -fuxsto eller inte - så kontaktar man i första hand alltid en veterinär för att utesluta smärtproblematik. Sen kan man gå vidare utefter resultatet man får.
Lycka till med din häst och hoppas ni får hjälp av en duktig veterinär!
 
Vi försöker tala om för dig att din häst visar många tecken på att något är fel. Det är såklart inte roligt att höra, jag förstår det. Men sätt dig ner en stund och tänk igenom det. Jag förstår känslan av "nej det kan absolut inte vara något fysiskt fel på hästen" eftersom att blotta tanken på att det är det är så otroligt läskig att man inte vet vad man ska ta sig till.

Felet behöver såklart inte vara magsår, det kan vara ett helt gäng olika saker. Men vid uppvisande av sådant beteende som du beskriver så är tyvärr det absolut vanligaste att det är smärtutlöst. Och jag tänker inte på hennes luftsväljande här nu, utan snarare det du beskriver om att hon är "trotsig" i ridningen. Jag kan säga helt ärligt att jag hittills aldrig någonsin har stött på en häst som är trotsig i ridningen, tyvärr. Istället har det varit smärta som har varit den utlösande faktorn i typ 90% av fallen. Sedan finns de de fallen där hästen inte har fått sina grundläggande behov tillfredsställda.

Om du inte redan vet det så har hästar i princip 3 st grundläggande behov.
1 Födosök
2 social interaktion
3 Möjlighet till rörelse

Här gissar jag att hon saknar nummer 2 till stor del eftersom du har henne ensam i hagen. Varför har du det? Om hon leker och springer mycket i hagen så är hon just en sådan häst som det är extra viktigt med sällskap för. Så att ge henne en stor hage med kompisar kan potentiellt lösa problemet OM det inte är smärta.

Men först börjar man med att kolla ifall hästen har smärtproblematik. Anledningen till detta är att hästen kan lära sig något som heter inlärd hjälplöshet, om hästen går med smärta för länge utan att få hjälp. Den lär sig alltså att det inte spelar någon roll vad den gör, det är bara att bita ihop för inget hjälper. Och detta är anledningen till att alla vill att du ska kolla upp hästen först, förutom då att skador tenderar att bli värre ju längre man väntar.

Iomed låsningarna så tycker jag att det är extra vettigt att börja med veterinär. Anledningen till det är för att låsningarna kommer någonstans ifrån. Låsningar uppkommer inte ur tomma intet. Min erfarenhet är att de ofta uppkommer för att skydda en annan skada.

Jag hoppas att du tar mitt inlägg på rätt sätt, jag menar verkligen inte att vara taskig eller otrevlig. Jag förstår att du älskar och bryr dig om din häst, annars hade du inte startat den här tråden. Och jag förstår att det är jobbigt att höra att hästen antagligen mår dåligt, tro mig! Men du har stor chans att lösa det med rätt hjälp!
Jag förstår vad du menar absolut, men hon blir aggressiv och de är bara en häst på stallet som kan gå tillsammans och båda är fux ston vilket inte är så himla optimalt. Hon gillar mitt andra sto och när de ska till sommar hagarna kan de säkert få gå tillsamman
Ta din häst till en veterinär eller ring en som kan komma till ditt stall. Berätta att den luftsnappar, är lite knepig i ridningen samt har låsningar i högersidan. Då kan ni utesluta eller konstatera att den har ont någonstans. Har den ont så får den behandling och man kan göra en plan för att förebygga att det inte ska hända igen. Har den inte ont så vet du det och ni får jobba vidare med att hitta rutiner som fungerar så bra som möjligt för din häst.
En häst luftsnappar ofta pga stress. Vad stressen beror på kan vara olika, ibland är det stallmiljön, för lite grovfoder, för lite tid i hagen, inga kompisar i hagen eller liknande. Ibland får hästar magsår pga stress och då kan de också luftsnappa. Stressen kan också bero på att den har ont någonstans och kompenserar.

Hur som helst - när man misstänker att något inte är helt 100 med sin häst -fuxsto eller inte - så kontaktar man i första hand alltid en veterinär för att utesluta smärtproblematik. Sen kan man gå vidare utefter resultatet man får.
Lycka till med din häst och hoppas ni får hjälp av en duktig veterinär!
Ja! Det ska vi absolut göra! Dock tror jag att de flesta i denna tråd tror att jag skyller på att hon är fux sto! Men i själva verket svarade jag på ett en fråga om varför hon inte går tillsammans med någon i hagen. Det är för att hon kan bli aggressiv och så påpekade jag att hon var ett fux sto inget mer med de. Så att ta upp och säga att jag skulle skylla på de eller påpeka de är fult. Eftersom att ingen av er ens har sätt min häst.
 
Jag förstår vad du menar absolut, men hon blir aggressiv och de är bara en häst på stallet som kan gå tillsammans och båda är fux ston vilket inte är så himla optimalt. Hon gillar mitt andra sto och när de ska till sommar hagarna kan de säkert få gå tillsamman

Ja! Det ska vi absolut göra! Dock tror jag att de flesta i denna tråd tror att jag skyller på att hon är fux sto! Men i själva verket svarade jag på ett en fråga om varför hon inte går tillsammans med någon i hagen. Det är för att hon kan bli aggressiv och så påpekade jag att hon var ett fux sto inget mer med de. Så att ta upp och säga att jag skulle skylla på de eller påpeka de är fult. Eftersom att ingen av er ens har sätt min häst.
Fast så som du skriver så skyller du faktiskt på att det är ett fuxsto. Om du nu förstår att det inte har att göra med det så behöver du inte ta upp att det är ett fuxsto. Det är liksom helt orelevant.
 
Jag förstår vad du menar absolut, men hon blir aggressiv och de är bara en häst på stallet som kan gå tillsammans och båda är fux ston vilket inte är så himla optimalt. Hon gillar mitt andra sto och när de ska till sommar hagarna kan de säkert få gå tillsamman
Men vad har färgen med saken att göra. Det går alldeles utmärkt för två ston med färgen fux att dela hage. Det kan dock givetvis finnas två ston som båda råkar vara behäftade med färgen fux som inte tycker om varandra och därmed inte passar ihop men det har inget med färgen att göra.
Släpp ditt negativa sätt att se på din hästs färg så har du nog lättare att finna lösningar på problemen. Att i tid och otid ta upp en färg ger så skev bild av det hela (och tyder faktiskt mest på okunnighet)
Och ja jag vet vad ston är för något och ja jag äger en fux, har tom fött upp henne. En fantastisk häst och en fantastisk vän med mycket vilja och integritet.
 
Men vad har färgen med saken att göra. Det går alldeles utmärkt för två ston med färgen fux att dela hage. Det kan dock givetvis finnas två ston som båda råkar vara behäftade med färgen fux som inte tycker om varandra och därmed inte passar ihop men det har inget med färgen att göra.
Släpp ditt negativa sätt att se på din hästs färg så har du nog lättare att finna lösningar på problemen. Att i tid och otid ta upp en färg ger så skev bild av det hela (och tyder faktiskt mest på okunnighet)
Och ja jag vet vad ston är för något och ja jag äger en fux, har tom fött upp henne. En fantastisk häst och en fantastisk vän med mycket vilja och integritet.
Jag har inte en negativ syn på hennes färg. Jag har aldrig påstått att hon inte SKULLE kunna gå tillsammans med någon. Men att de inte är optimalt. Jag känner min häst bäst själv och du din. Så kom helst inte och säg att jag har en negativ syn hit och dit. Jah vet själv vad som är bäst för henne. Och du vet vad som är bäst för din. Alla hästar är olika och min råkar vara en häst som är så inte nånting som har kommit nu.
 
Fast så som du skriver så skyller du faktiskt på att det är ett fuxsto. Om du nu förstår att det inte har att göra med det så behöver du inte ta upp att det är ett fuxsto. Det är liksom helt orelevant.
För de första svarar du på mitt svar till en annan fråga om varför hon inte går i en hage med andra. Hon har aldrig gjort de tidigare och mår bäst av att få utlopp för sin energi i ridningen. Ni känner ej min häst och jag har inte skyllt på att hon är fux jag har för 100e gången PÅPEKAT åt en annan fråga som inte har med dig att göra.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
840
Senast: BernT
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 719
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 580
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp