Sväng rygg

linzan

Trådstartare
Vilka sadlar har svängda bommar? Har en vbl travare som är rätt svängd i ryggen och därför passar vare sig min albion eller min lemetex på honom, hur är griffin och wintec i bommen?
 
Sv: Sväng rygg

Griffin och Wintec vet jag inget om tyvärr. Däremot funkar t ex Stübben Siegfried och Zaldi Royal på min häst som har svängd rygg. Prestige sägs passa den typen av hästar, men jag har inte provat.
 
Sv: Sväng rygg

Det beror ju hur svängd rygg han har... Prestige passar något svängd rygg, Zaldi passar ännu lite mer svängd rygg (varierar mellan modellerna), Stubben har vissa modeller som är rakare och vissa (t.ex. MF Special) som är väldigt svängda i bommen, Wintec blir mer svängd desto vidare bomvidd, Griffin har en mängd olika form på sina bommar och även där får man prova sig fram.

Ta ut en sadelutprovare....
County har svängda bommar, men det varierar också mellan modellerna, men County Competidor (tror jag att det är eller Competition) är scängda och passar även överbyggda hästar, även Ryder dressyr, vissa Passier sadlar....
 
Sv: Sväng rygg

Min häst har sväng rygg och den har jag en wintec till..
 
Sv: Sväng rygg

Diabolical_Kitten skrev:
Det beror ju hur svängd rygg han har... Prestige passar något svängd rygg, Zaldi passar ännu lite mer svängd rygg (varierar mellan modellerna), Stubben har vissa modeller som är rakare och vissa (t.ex. MF Special) som är väldigt svängda i bommen, Wintec blir mer svängd desto vidare bomvidd, Griffin har en mängd olika form på sina bommar och även där får man prova sig fram.

Ta ut en sadelutprovare....
County har svängda bommar, men det varierar också mellan modellerna, men County Competidor (tror jag att det är eller Competition) är scängda och passar även överbyggda hästar, även Ryder dressyr, vissa Passier sadlar....


:confused:
Denna sadel djungel. Min pålle har svängd rygg. han har en stubben mf special som ligger bra på han.

men även en morris&nolan dressyr me kilbossor som ska passa raka långa ryggar? :confused:

hur kan detta funka? :crazy:
 
Sv: Sväng rygg

Jag tycker du bör ta ut en sadelprovare som kollar det där... Det kan vara så att du har en äldre M&N som har en annorlunda passform än de nyare?
 
Sv: Sväng rygg

Min häst har ganska svängd rygg och vi har provat ut en Dominos till honom. Det finns även fler i stallet som har hästar med svängd rygg och Dominos.

Men jag rekomenderar att du tar ut en utbildad sadelutprovare!
 

Liknande trådar

Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Sebastian
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp