Svärfar på dödsbädden, åka på kurs?

Har pratat med honom och han är helt inne på att jag åker iväg på kursen, men att jag lämnar vår bil tillgänglig för honom. Eftersom han oavsett vill åka till sin mamma. Svärfar har varit sjuk länge så ingen av oss vill ta ut det värsta i förskott och pausa livet.
Det tycker jag låter som ett klokt beslut :) Hoppas att det går bra med allt!
 
Jag var 70 mil hemifrån när pappa dog, iväg på jobb som jag just då gjorde varje vecka. Han var sjuk sedan länge, jag var medveten om att han KUNDE dö men visste såklart inte när. Jag bestämde mig för att inte sätta livet på paus (det hade ju kunnat ta flera månader), utan besökte pappa på sjukhuset kvällen innan jag åkte. Sedan ringde min bror 1½ dygn senare och berättade att pappa gått bort. Man kan aldrig styra när någon dör, och det går ju som sagt inte att pausa livet i flera månader för att det kanske händer just nu!
 
Och till TS, jag såg nu att din man är inställd på att du åker, så OBS att mitt inlägg var utifrån jag skulle ha reagerat själv och självklart inte menat som något allmängiltigt, tycker din man att det är ok och verkligen säger vad han tycker så ska du förstås kunna åka utan dåligt samvete

Samma här!
 
När svärmor låg för döden var det ändå aldrig aktuellt att min sambo skulle stanna hemma. Han jobbar vanligtvis borta 7-9 dagar och är hemma 5-7 dagar och så håller det på. Att då stanna hemma när ingen vet när det händer fungerar inte. De sa att det kunde ta veckor när vi hälsade på henne sista gången. Nu föll det sig så att vi hade varit hos henne och hälsat på och 10-15 minuter senare var hon borta. Vi var alltså inte där när hon dog ändå. Min sambo har många syskon och de hade turats om att sitta hos henne vilket såklart även min sambo gjorde när han var hemma och vetskapen om att hon inte var ensam räckte på något sätt. Om din man tycker att det är okej att du åker så gör det. Att veta att någon nära ligger för döden är påfrestande nog ändå utan att man ska sätta hela livet på paus. Man får göra det man kan utefter de förutsättningar man har.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 037
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 654
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 613
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp